„Филмите са виновни - вече не са като едно време, сега всеки снима или римейк, или продължение“ - ей такава самоиронична реплика по повод на закрит киносалон се чува в една първите сцени в новия филм на Майкъл Бей. Истината обаче е, че с филми като „Трансформърс: Ера на изтребление“ киното се трансформира, за да избегне изтреблението. Като произвежда филми, които е най-добре да се гледат на голям екран. И засега се справя доста успешно с оцеляването си.
„Трансформърс: Ера на изтребление“ започва четири години след битката в Чикаго - с изцяло нови герои сред хората, някои непознати и други добре познати от страна на трансформърите. След тях освен десептиконите и автоботите се появява и един нов вид - диноботи. В главната роля е Марк Уолбърг - закъсал механик и изобретател, който се грижи сам за 17-годишната си дъщеря. Докато не попада случайно на трансформър и после по петите му хукват ЦРУ, десептикони и цели извънземни флотилии. А той е принуден да бяга от гаража си в прерията на Тексас до небостъргачите на Хонконг...
Малцина режисьори имат (не)щастието да снимат един и същ филм няколко пъти. Майкъл Бей определено е от тях. Ето сега например с „Ера на изтребление“ той на практика снима за четвърти път „Трансформърс“ (различни са само локациите и актьорите). С такъв голям опит режисьорът би трябвало да е станал много добър в снимането на „Транформърс“.
И наистина е станал - но само в екшън епизодите. Това обаче не е повод за оплакване, защото към 120 от 160-те минути всъщност са екшън епизоди. Човек си тръгва уморен и зашеметен от крясъци, стрелба и взривове. И леко стреснат от заплахата по време на финалните надписи на един оцелял робот злодей към героя Оптимус Прайм: „Знам те къде си... Ще те намеря.“
Останалото е повърхностен сюжет, слаба история и недоразвити образи, които не дават никакъв шанс на акторите. И клишета - всички възможни, които познавате от филмите на Бей. От слабата игра на иначе добрите актьори през глупавата любовна история и красивото момиче в беда до задължителната рок балада (на Imagine Dragons).
Както обикновено, най-важните сцени се случват по залез, а през повечето време някъде в кадър поне един автомобил се премята като акробат на забавен каданс. Стотиците експлозии пък са толкова красиви, колкото няма как да бъдат, дори и ако се взриви фабрика за фойерверки.
(в. Преса, печатно издание, брой 170 (876) от 26 юни 2014)
Нашият сайт съществува благодарение на показването на онлайн реклами на читателите.
Молим Ви помогнете ни, като спрете Вашия AdBlocker!
НАБИРАЩИ ПОПУЛЯРНОСТ
Избрани
Александър Симов, БСП: bTV е “болонката” на властта
- 5. Март 2021