Толкова са приетите заявки за участие в 40-то издание на най-тежкия супермаратон в света на моторните спортове, който напук на името, което носи, ще се проведе за 10-а поредна година в Южна Америка.


Най-многобройни са кандидатите за славата при мотоциклетистите - 143 имена на хора, която трябва да минат на 2 колела пътя до финала. В списъка изпъкват имената на победители и много силни претенденти от последните години: Сам Съндърленд, Матиас Валкнер, Фарес Гуел, Тоби Прайс, словакът Стефан Свитко, Антоан Мео - с КТМ, пилотите на Honda Хоан Бареда Борт, Паоло Гонсалвеш, Михаел Метж и Рики Брабек, Пабло Куинтанила с Husqvarna, Ван Беверен с Yamaha. Най-много участници ще карат КТМ.

Участието при ATV-та е не по-малко изтощително, отколкото при мотоциклетистите. Кандидатите тук са 50. Имената на Карякин, Касале, Копети, Соник и Дютри предвещават сериозна борба в близо 9000-те хиляди километра от старта до финалния подиум.

През тази година най-голямо е съзвездието от суперзвезди в надпреварата при автомобилите. В поредното, вероятно и последно официално участие на Peugeot в най-голямото състезание от този тип, г-н Дакар/Стефан Петерхансел, Карлос Сайнц, Себастиен Льоб и Депре, ще имат още една възможност да премерят сили - предимно помежду си, с оглед качествата на техните автомобили. Най-сериозните им конкуренти отново ще бъдат пилоти на Toyota - Ал-Атиа, Де Вилиерс, Тен Бринке, и на Mini - Нани Рома, Мико Хирвонен, Теранова. Списъкът с марки е дълъг и включва още Renault, Ford (с Мартин Прокоп), Isuzu, Jeep, Mercedes, Mitsubishi, Nissan, Borgward, Volvo и Volkswagen.

Участващите бъгита ще бъдат не повече от 14 (Yamaha, CanAm и Polaris). По-известните имена са на французойката Камелиа Липароти и на руснака Равил Маганов. Разнообразието от марки при "тежката артилерия"/камиони също е голямо: DAF, GINAF, Hino, Iveco, LIAZ, MAN, MAZ, Mercedes, КамАЗ, Renault Trucks, Scania, Tatra.

За първи път от години отсъстват няколко от големите имена, носители на титли и винаги претенденти за челното място: Жерар Де Рой (от 2011 година с Iveco, победител през 2012 и 2016), който още през април обяви, че ще участва в далеч по-неангажиращото състезание Afrika Eco Race, което се провежда по същото време, по което и Dakar 2018, но в Африка. Няма да участват и Ханс Стейси и Верслуис (MAN). Между заявените не виждаме и името на холандеца Де Баар, който успешно представяше марката Renault. Това облекчава задачата на отбора на кМАЗ-мастер, който обаче от тази година е в преход към по-малък двигател - 6-цилиндров, редови и с работен обем до 13 литра.

Инфо - https://www.kamioni.bg