Веднъж спорен, днес популярната класика: серията Mercedes 201, по-известна като 190, е на 35 години. На 8 декември 1982 г. официално бе представен "Baby Benz".

Практични но скъпи
Независим ентусиазъм обаче не се случи, особено сред редовните клиенти на Mercedes. Ако преди са били използвани  благородни елементи като хром и дърво, дължината е била от 4,42 метра 190 вече е почти провокативно неподготвена на пазара. Освен това, 190 не беше точно евтина: На цена от  25 538 марки стартира почти два пъти по-скъпо, от дебюта на VW Golf II.

Раждане в началото на 70-те години
Историята на W 201, тъй като 190 е наречена вътрешно, започва през 1973 година. В годината на първата петролна криза, въпросът за потреблението излезе на преден план, като в същото време затегна важното за изискванията на Mercedes-американския пазар за потребление на флота. Последното води, наред с други неща, до S-класата с дизелово гориво. У дома търсенето на компактна втора кола от Мерцедес с обичайното ниво на комфорт и безопасност нараства. Тук можете да погледнете назад към идеите от началото на 60-те години, когато Auto Union беше все още част от Daimler-Benz, а първият компактен модел Mercedes W 118 беше доста напреднал. За главния инженер Ханс Шаренберг в началото на 1974 г. става ясно,че : "Трябва да е типичен Mercedes-Benz".

Пробив с дизел
Технически връх на серията 201 е т.нар. Мулти-линк заден мост с пет линии на всяка страна. Бруно Сако отговаря за дизайна на по-късните 190. Определя се високата опашка, която дава на автомобила много добра Cd стойност от 0.34. За да започне да има  бензин с 90 к.с. (карбуратор) и 122 к.с. (инжекция). Независимо от това, купувачите се задържат през първите месеци на 1983 г., преди Mercedes да се съобрази със звукоизолирания 190 D с 72 к.с. Той управлява 160 км / ч нагоре и по този начин е по-бърз от по-скъпият 200 дизел. Постепенно се увеличава селекцията на двигателя, като при петцилиндровия 190 D 2.5 Turbo или 190 E 2.6, правият шест е квази натиснат с купето в двигателното отделение.

Човек на име Сенна
190er е също и предвестник на Mercedes в технологията с четири клапана. Преди представянето си през есента на 1983 г., 190 E 2.3-16 с 185 к.с. на веригата Nardo е победен. Резултатът е световни рекорди на дълги разстояния до 50 000 километра и средна скорост от почти 250 км / ч. Легендарно е  2.3-16 в  първото състезание на Гран при на Нюрбургринг през май 1984 г. 20 състезатели се състезават с идентични автомобили, в крайна сметка печели тогава относително неизвестният Аертон Сенна.

Бидерман и измамник
Особено в туристическия автомобилен туризъм, Мерцедес 190 е успешен, между 1988 и 1993 има фабрични мисии в DTM. 1992 Клаус Лудвиг става майстор на 190 E 2.5-16 Evolution II. От седана с чудовищното задно крило има малко издание от приблизително 500 копия. Напълно различен поляритет е 190 E 1.8: версията на входното ниво с 109 к.с. идва през 1990 г. в точното време.  190 остават в производство, едва през 1993 г., решават първите C-класове. 

Инфо - auto-news.de

Снимки: auto-news.de

Превод : http://tv-novini.com