В навечерието на зимата всички разумни водачи вече са поставили зимни гуми на автомобила си. Тези, които искат да се чувстват още по-сигурни през зимния сезон, избират автомобили с двойно задвижване, известни като модели с 4х4. Неотдавна германският концерн BMW пусна на пазара премиум автомобил за практични естети, който за разлика от цялата гама на баварците е с предно предаване.

Ето че за да са адекватни с нарастващото търсене на автомобили с 4х4, германците пускат и версия на BMW 2 Active Tourer с двойно предаване. Марката има традиции с двойното предаване и от 1985 година постоянно усъвършенства технологиите на задвижването 4х4.

Още при въвеждането на интелигентната система 4х4 основната цел на инженерите е не само подобряването на сцеплението и стабилността, но и повишаването на динамиката на управлението в завоите. При BMW Серия 2 Active Tourer системата xDrive за първи път е базирана на концепция с предно задвижване и напречно монтирани двигатели.

Active Tourer вече доказа, че предното задвижване може напълно да отговори на изискванията на марката за максимална динамика на управлението.

Решаващ принос за това имат и модулните 3- и 4-цилиндрови мотори от новото семейство двигатели, които благодарение на най-модерната технология TwinPower Turbo се отличават както с висока мощност, така и с ненадмината ефективност. За допълнително повишаване на сцеплението, стабилността и динамиката на управлението в завоите, както и на сигурността и радостта от шофирането, двойното задвижване вече ще се предлага за най-мощните двигатели на BMW Серия 2 Active Tourer – при 225i xDrive и при 220d xDrive. И при двата модела задвижващият момент от двигателя се предава към четирите колела чрез 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic.

Повишението на теглото на BMW Серия 2 Active Tourer заради двойното задвижване е само около 61 кг. Подаването на мощността от предното задвижване към задната ос се извършва от ъглов редуктор на диференциала на предната ос и двоен карданен вал.

Сърцето на системата за двойно задвижване xDrive е многодисковият съединител с електрохидравлично управление в диференциала на задната ос, който разпределя мощността гъвкаво и безстепенно между предните и задните колела.

Съответните команди се подават от електронен управляващ блок, който също като хидравличната помпа е разположен в диференциала на задната ос. В зависимост от ситуацията на пътя многодисковият съединител в задния диференциал подава част от задвижващия момент към задните колела и по този начин винаги осигурява съобразено с условията и безстепенно разпределение на мощността между предните и задните колела.

В екстремни ситуации, например ако предните колела са върху лед, съотношението може да достигне 0:100%. Когато двойното задвижване не е необходимо, BMW Серия 2 Active Tourer се задвижва само от предните колела. При необходимост системата xDrive се нуждае само от части от секундата, за да може да осигури максимален въртящ момент към задната ос. Включването на задвижването 4х4 не позволява загуба на сцепление и остава незабележимо за водача и пътниците.

Двойното предаване се адаптира към променящите се условия при шофиране и пътната настилка по типичния за BMW xDrive начин за части от секундата, като по този начин дори и при много тежки условия винаги се осигурява неутрално и сигурно поведение на пътя. Ако например има опасност от плъзгане на предните колела - недозавиване, към задната ос се подава повече мощност, благодарение на което автомобилът завива по-прецизно.

В обратния случай, когато има опасност от поднасяне на задницата - презавиване, системата xDrive насочва повече мощност към предната ос. По този начин водачът винаги разполага с подходящата динамика, още преди колелата да загубят сцепление. Благодарение на системата xDrive новото BMW Серия 2 Active Tourer осигурява не само високо сцепление и сигурност при тежки метеорологични условия, но и повишава стабилността, динамиката на управлението в завоите и комфорта на пътя.