Развитието на алианса Renault-Nissan-Mitsubishi ще бъде базирано на три основни опорни точки- Електрификация, Свързаност и Автономност. Това коментират от автомобилния гигант и споделят нови подробности относно вижданията си за близкото бъдеще, развитието на портфолиата на отделните си марки и технологичните новости, които могат да очакват както бъдещите, така и актуалните им клиенти.

“Вярваме нашите все повече свързани, интелигентни, автономни и незамърсяващи автомобили ще ни помогнат да посрещнем предизвикателствата на мобилността на бъдещето”, коментира Оги Реджиц, старши вицепрезидент на подразделението Свързани автомобили и Мобилност на Алианса. “Виждаме бъдеще, в което роботизирани превозни средства ще играят голяма роля в общата мобилна екосистема”.

По отношение на електрификацията, алиансът може да се похвали с успешното представяне на първия в света 100% електрически масов модел- Nissan Leaf, от къот към момента има реализирани повече от 270 000 екземпляра, лекотоварното си предложение Nissan e-NV200, повече от 125 000 реализирани от Renault електромобила от 2011 година насам, в томва число ZOE, Kangoo Z.E., Fluence Z.E., SM3 Z.E. и Twizy. Френската марка е лидер на европейския пазар на електромобили, като държи пазарен дял от около 25%, а ZOE е най-продаваната електрическа кола в Европа.

От Renault-Nissan-Mitsubishi обещават, че до края на 2022 година в продажба ще бъдат пуснати 12 нови електрически коли на алианса, като 70% от тях ще бъдат разработени на обща платформа, а 100% от компонентите на задвижващите им системи ще бъдат заимствани.

От алианса коментират също така, че в резултат на синергиите и повишаването на ефективността на батериите и задвижващите системи, очакват до 2022 година гамата електромобили да предлага автономност от над 600 километра. По-ефективните батерии ще допринесат и за по-ефективното им и бързо зареждане, като очакванията са за възможност за генериране на пробег от 230 километра само след 15 минути на зарядната инсталация при актуален показател от 90 километра за същото време.

Бъдещето на алианса предвижда и plug-in хибридни модели, като за целта ще се разчита на познанията и акуталните технологии на Mitsubishi, които ще бъдат интегрирани в модели от C и D сегмента на Renault и Nissan.

По отношение на бъдещето на автономното управление, от Renault-Nissan-Mitsubishi коментират, че към момента в портфолиото на компаниите фигурират множество активни системи за допълнителна безопасност, като в същото време екипите работят по нови такива за гарантиране на още по-голяма сигурност на пътя. До 2022 година, алиансът ще лансира на пазара 40 автомобила, които ще разполагат с технологии за автономно управление.

В момента, Nissan предлага високотехнологичен асистент на управлението при моделите си Serena и X-TRAIL, а от следващата той ще бъде наличен и след пазарното лансиране на изцяло новото поколение на Leaf. Следващите стъпки ще бъдат направени през следващата година, с лансирането на технология за движение по магистрала, а през 2020 година и в градска обстановка. През 2022 година ще бъдат пуснати в продажба и първите изцяло автономни представители на алианса, които няма да изискват намеса в управлението от страна на водача.

Благодарение на сформираното си през 2016 година подразделение Alliance Connected and Mobility Services (A-CMS), алиансът обещава ускорено интегриране на системи за свързаност за всички свои марки. В момента подразделението работи по Alliance Connected Cloud услуга, която ще даде възможност за свързване в една мрежа както бъдещите, така и настоящите, а и по-старите модели на трите компании.

Част от предимствата на свързаността, от които ще могат да се възползват клиентите на алианса са дистанционна диагностика, планиране на пътувания и обмен на информация между отделните превозни средства, а до 2020 година, A-CMS ще предложи 35 различни услуги.

autopress