В италианското филмово творчество винаги присъстват няколко национални символа – обаятелните жени, прекрасната природа, стилните мъже, великолепната кухня, както и красивият герой – Alfa Romeo. Alfa Romeo от своя страна блести и профучава и в холивудските продукции там, където режисьорите искат да ни предадат емоцията от шофирането на красив и бърз автомобил. Това може да се проследи в Музея на емблематичната марка в град Арезе, Италия, в залата, наречена „Винаги в главната роля“. Автомобилите Alfa Romeo, много различни един от друг, са обединени от факта, че са главни действащи лица в киното, където те не са просто част от сценария, а имат своята заслужена главна роля. В залата на музея присъстват като експонати и две истински филмови  звезди, които представят дългата любовна история между киното и марката Alfa Romeo: двете икони – Giulietta Spider и Duetto, зад които на голям екран се виждат фрагменти от филми, в които е представена историята и пътят им в киното.

Част от емблематичните сцени са от преследванията на сиво-зелената полицейска кола Giulia, през 33 Stradale, управлявана от магнетичната Джина Лолобриджида, до Duetto–то на Дъстин Хофман, което се движи по

„Голдън  Гейт  Бридж“ в Сан  Франциско. Спиращото  дъха  преследване  в

„Договорът от Марсилеза“, криминален филм от 1974 г., с режисьор Робърт Париш, в главната роля с Майкъл Кейн, управляващ Alfa Romeo Montreal, който изглежда танцува с Porsche 911, пресъздава ухажване не само между мъж и жена, но между кола и кола.

Във филма от 1977 г. на Стелвио Маси "Летящ отряд", сиво-зелената класическа Giulia, управлявана от Маурицио Мерли, играещ ролята на представител на Държавната полиция Марко Палма, не дава почивка на престъпниците във филма. Този модел повече от 20 години продължава да е емблема за бързата кола, която преследва нарушителите по улиците. Giulietta Spider, иконата на „Ла Долче Вита“ на ненадминатия Федерико Фелини, профучава и през римските руини в сцената от мюзикъла „Девет“, режисиран от Роб Маршал, а Даниел Дей-Луис е зад волана ѝ и сякаш се слива с археологическите паметници като ни оставя без дъх пред непреходната им красота.

Но има и части от историята, като „Последната среща“, филм от 1951 г. в света на автомобилните състезания, в който се появяват Хуан Мануел

Фанджо, Нино Фарина, Консалво Санеси, Ханс фон Щук и Луиджи Фаджоли. На пистата в Монца младият Амедео Надзари - в ролята на Пиеро Кастели, тестови механик на Alfa Romeo - без да знае за трагедията, която предстои да се разгърне, той вижда Alfetta 159 да се стрелва смъртоносно към бокса.

Ревът от мотора на ярко-червения 33 Stradale, който „лети с триста в час“ в сицилианската провинция, очарова с Джина Лолобриджида в „Красив ноември“, филм на Мауро Болонини с музиката на ненадминатия Енио Мориконе. В наши дни Рикардо Скамарсио и Никол Гримаудо ни показват Spider 20.0 Rosso Alfa, бръмчеща по улиците на град Лече във филма

„Свободни оръдия“ от Ферзан Йозпетек.

Във всички тези филми, ние можем да се насладим на ненадмината режисьорска работа, гениална актьорска игра и винаги Alfa Romeo е главният герой, който се е превърнал в емблема на истинското, спортно и емоционално шофиране.