Обект на изпитанията е системата Traffic Jam Pilot на Audi, която позволява на колата да се движи самостоятелно в поток от автомобили при скорости до 60–65 км/ч.

Германската компания Audi стана първият автомобилен производител, който минава към изпитания на система за автопилот на авто-магистрала – в случая скоростната автострада Lee Roy Selmon Expressway в Тампа (Флорида, САЩ).

Audi тества новаторска компютърна система, наречена Traffic Jam Pilot, монтирана на модифициран автомобил с пет врати от клас Гран Туризмо Audi A7. Машината е снабдена с многобройни датчици и камери, които помагат при оценяването на пътната обстановка, откриват препятствия, други транспортни средства, както и участници в движението като велосипедисти и пешеходци.

С обработката на информацията, постъпваща от камерите и сензорите, се занимава компютър с процесор NVIDIA Tegra K1, снабден със специализиран софтуер. Така екипираната Traffic Jam Pilot система може да управлява газта, спирачката и кормилото по такъв начин, че колата самостоятелно да ускорява, спира и маневрира в транспортния поток.

Според наличната информация, автопилотът на Audi е работоспособен при скорости до 60–65 км/ч. Редно е все пак да се отбележи, че при тестовете, проведени на 27 и 28 юли, не е минало съвсем без проблеми: на два пъти експерименталният автомобил е спирал принудително заради повреда в един от бордовите датчици, който губил връзка с централния изчислителен модул на автопилотната система. Разбира се, това подлежи на лесна корекция.

В Audi се надяват тяхната система Traffic Jam Pilot да бъде въведена в комерсиална употреба в рамките на пет години. Естествено, засега все още не може да се говори за решения, които ще позволят създаването на напълно автономни транспортни средства, способни да се движат сами при всякакви пътни условия.

Според специалистите, за разработката и комерсиализирането на безопасни и надеждни “робомобили”, които нямат нужда от водач, ще са нужни поне 10-20 години.

Снимка и информация: pcworld.bg