Отделението на BASF - Coatings е провело изследване за популярността на автомобилните цветове в света, както и по региони. Според него на първо място в света през миналата година е бил белият цвят. Интересно е че конкуренцията на германците от DuPont още преди десет години предсказаха първенството на бялото, залагайки на данните за темпа на ръст на неговата популярност, въпреки че тогава то беше едва на пето място. През миналата година почти в 80% от покупките си купувачите са избирали ахроматичен цвят – бял, черен, сив и сребрист. Последният в последните години слезе надолу от първото си място до четвъртото, а първенецът сега – бялото държи 41%.

Среди хроматичните отенъци в света води синьото с 8%, но почти не му отстъпва червеното с неговите 7%. От BASF отбелязват, че в тези два цвята, както и въобще другите хроматични отенъци се ползват най-вече при компактните и субкомпактни модели, докато в сегментите на средните и големи автомобили нараства популярноста на бялото и черното. Те са получили червено боядисване в едва два процента, докато черното е завладяло цели 39%.

Популярноста на бялото в Европа е по-ниска от средното за планетата, но все пак води и в глобален мащаб. В Стария континент след него по поулярност изва сивото - 19%, трети е черният цвят с 18%. Синьото е с 11% в цялото си многообразие – според BASF са цели 140 отенъка! В Стария сват расте популярноста и на металиците и перлата – такива са вече две-трети от продажбите, като колкото е по-голяма колата, толкова е по-вероятно да е с боя металик или перла.

В Азиатско-Тихоокеанския регион белият цвят не е просто първи, а направо мачка с неговите 53%. А сред хроматичните бои водят синята и червената, всяка с по шест процента от пазара.

В Китай превъзходството на бялото е още по-силно - 59% при леките коли, докато преди десет години беше едва 10%. Купувачите в Поднебесната империя все по-често се заглеждат към ярките бои – различните тоналности на кафявото и златното заемат вече по 4% от продажбите, докато в планетарен мащаб те са с едва 2% и 1% съответно.

В Северна Америка ахроматичните цветове заемат над три четвърти от пазара, а останалите предпочитания са за разни вариации на червеното, синьото и кафявото. Останалите цветове не заслужават внимание, заради повече от пренебрежимото си участие.

Размишлявайки за бъдещето на автомобилните бои, BASF подчертава важноста на “екологичните” разработки, като боите на водна основа с минимум емисии на летящи органични съединения или състави, позволяващи да се намалят енергийните загуби за процесите на боядисване и изсушаване. Предвижда се и важна роля за материалите, които добре отразяват инфрачервенотое излачване, което пък намалява загубите на еленергия в климатика. Смята се също, че различните екзотични цветове от типа фосфоресциращи състави, няма да имат повишаваща се и значима роля.