Това нещо е стъпило на 21-инчови лети алуминиеви джанти, обути с гуми 275/35, разположени на четирите ъгъла. Зелените акценти минават по централната конзола, седалките и през задната част на купето, където сега няма седалки. BentleyРъчните карбонови седалки сами по себе си са превъзходни, облицовани с ромбоидна шарка.Спортната слава на Bentley донеотдавна беше някъде в античната история. Бог знае как момчетата на Bentley са тръгвали от Лондон в техните някогашни моторизирани хипопотами, безразсъдно са изкарвали целия път до ”Льо Ман”, карали са същите коли без почивка по 24 часа, после са се връщали у дома за едно вечерно общо веселие.

Bentley победи отново в La Sarthe през 2003-та и това беше кърваво предизвикателство към доминацията на Audi. Но Continental GT3-R пристига като пътно въплъщение на една по-нова пистова кола. Състезателната версия GT3 успя да направи подиум на дебюта си на 12-те часа на Залива в „Яс Марина” миналия декември и отбеляза първата британска състезателна победа на „Силвърстоун” това лято.

Изпратен от небето като маркетингова възможност, този резултат вероятно е най-бляскавото нещо за Bentley, след като Бъркин, Барнато и другите приглаждаха техните мустаци през 20-те. Това ще рече, че няколко значими факта се подредиха. Състезателната кола GT3 се движи от 4-литров туинтурбо V8 на Bentley, отделящ 600 к.с. без ограничителя, които се предават само на задния мост през вал от въглеродни нишки и управлявани от чудесната Xtrac 6-степенна секвенциална скоростна кутия, монтирана транзаксиално, за да оптимизира разпределението на карбоновото тегло. Също така е загубила предния вал и полуоски, вратите тежат никакви 7 килограма, в сравнение с огромните 57 кг на пътната кола.

С всичко то тежи едва 1295 кг.GT3-R е само със 100 кг по-лек от нормалната кола, но все пак стига до значителните 2195 кг. Това е прекалено масивно за спортна, но все пак пътна кола, дори за сегашните времена и стандарти, но е факт, че R има да върши съвсем различна работа. „За да бъде истинско Bentley, GT3-R трябва да бъде

най-луксозното, вдъхновено от пистата

GT на всички времена и тази кола издига нашата запазена маркова комбинация на лукс и динамика на ново равнище”, казва шефът Волфганг Дюрхаймер. Ето и подробности. Двигателят е познатият 4-литров V8, чиято двойка турбини е щипната, за да дадат по-як тласък, като помпа мощността до 580 к.с., и отделящи 680 Нм въртящ момент, на разположение още от заспалите 1700 об./мин. Това е истинска белачка за асфалта. Нещо по-многозначително, 8-степенната трансмисия на ZF за Continental сега върти по-къси предавки, като интензифицира усещането, а GT3-R лепва 100 км/ч за 3,8 секунди и нататък, до неговата ограничена максимална скорост от 273 км/ч.

Bentley държи на това, двойното задвижване е нещо характерно, подпис на модела. Все пак имаме насочване чрез въртящия момент на задните колела за начало, както и рекалибриран софтуер за режимите на трансмисията и по-малко намесваща се система за стабилност. Освен това тук има нова титаниева изпускателна система, която отговаря за 7 от 100-те килограма, които R е свалил. Заедно с ледниково бялата боя, зелените спортни ленти и карбоновия дифузьор и крило внушава, че този особен специфичен Continental не е склонен да крие способностите си.

Не можах да видя доста подобни, докато се насочвахме нагоре по щата Ню Йорк. Необходим ни беше манастирски аскетизъм, за да не натиснем газта на секундата, в която стъпихме на магистралата, но спокойствието на R върху грапавия, шумен щатски асфалт и не впечатли страхотно. Това нещо е обуто с гуми 275/35, разположени на четирите ъгъла, вкарани в 21-инчови лети алуминиеви джанти, и прави една епична работа, за да отблъсква дразнителите от реалния свят като шумове от пътя, неравностите и настилката. Въздушните амортисьори и пружините на Continental са били стегнати, но калибрирането е добре преценено.

Кабината не е за хора със слаби сърца

все пак. Оставете тези тънки врати да се затворят и сте допуснати до място с безподобно качество на изработка. Bentley доставя своята кожа от скандинавски говеда, чиято кожа не е драскана, защото там не се използва бодлива тел за оградите. Ръчните карбонови седалки сами по себе си са превъзходни, а тук има и оформена с диамантена шарка облицовка на седалките и вратите от алкантара, както и ръчно изработени карбонови вложки на таблото. Дори перцата на волана са преработени. И тук има много зелено. Това е разделителният цвят и акцентите са странично по централната конзола, по седалките и минават през задната част на купето, където сега няма седалки. Това е по-зелено, отколкото ако жабокът Кърмит организира зелено парти в Зеленоландия.

Други новости. Continental сега е бърз като суперспортен автомобил. Ускорението и спирането – благодарение на 420-милиметровите карбоново-керамични предни дискове и 356 мм задни дискове, съчетани с 8-бутални апарати – сега е достатъчно мощно, за да пренастрои вашите лицеви мускули. Тук може би има наносекунда колебание, когато R се подготвя да тласне 2,2 тона по пътя, но прекалено много други усещания се намесват, преди да усетиш това.

Усещат се и определени липси (воланът може да има повече чувство и съвсем малко повече интерактивност), но като цяло управлението е един прекрасен момент, който искаш да задържиш по-дълго. Не се налага и спиране и това нещо го прави със страхотна убеденост. За да бъдем по-ясни - това е като Bugatti Veyron, но с доста по-ниска цена. На тази база Bentley няма да има проблеми да продаде 300-те бройки GT3-R, които планира да произведе. Дори и на навлажняващата очите цена от 300 000 евро.
.
Bentley Continental GT3-R

  • 4,0-литров V8-цилиндров битурбо двигател
  • 580 к.с. максимална мощност при 6000 об./мин
  • 680 Нм въртящ момент при 1700-5000 об./мин
  • 3,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
  • 273 км/ч максимална скорост
  • 12,7 л на 100 км среден разход на гориво
  • 295 г/км емисии на СО2
  • 300 000 евро цена на модела