3-цилиндровият бензинов двигател Turbo PureTech (110 и 130 к.с.) бе обявен за „Двигател на годината“ в категорията от 1 л до 1,4 литра за 4-та поредна година от журито на 20-тото издание на Международните награди „Двигател на годината“ в Щутгарт.

PSA Group са регистрирали 210 патента за семейството си от 3-цилиндрови бензинови двигатели. Новото поколение двигатели PureTech предлага по-добра динамика, разход на гориво и икономичност с конкретни предимства, включващи:

  • подобрен разход на гориво средно с 4% спрямо предишното поколение;
  • по-бързи реакции на двигателя благодарение на оптимизиран турбокомпресор (20% по-бързо увеличаване на въртящия момент от 1 500 об./мин.);
  • намаляване на емисиите частици със 75% чрез използване на филтър за твърди частици (GPF), който отговаря на коефициент на съответствие 1,5 за Реални емисии от превозни средства съгласно регламентите на ЕС за 2020 г. три години по-рано;
  • по-компактна конструкция, за да се адаптира към новата Обща модулна платформа, специално разработена за малките градски автомобили, седаните и компактните SUV автомобили.

Лансирано през 2017 г. в новия Peugeot 308, новото поколение вече се използва в автомобилите на PSA Group със стотици приложения в над 70 държави. Двигателите съответстват на стандартите Euro 6d-TEMP и China 6b.

3-цилиндровият двигател PureTech в момента се произвежда във Франция (заводите Française de Mécanique в Дуврен, Па дьо Кале и Тремери, Мозел) и Китай (завода Сян Ян).  Освен че производственият капацитет е удвоен във френските заводи през 2018 г., заводите в Тихи, Полша и Сентготхард, Унгария също ще започнат да произвеждат двигателя PureTech съответно през 2019 и 2020 г.

По този повод Ален Рапосо, старши вицепрезидент, Силови агрегати и шасита в PSA Group, каза: „Горди сме да получим тази престижна награда за 4-та поредна година като доказателство за уменията на нашия екип по разработките. Повечето от автомобилите ни са оборудвани с този двигател, който има голям успех сред клиентите ни. Тази награда е световно признание за конкурентоспособността и икономичността на гамата ни бензинови двигатели и по-специално за нашия 3-цилиндров двигател PureTech.“


3-цилиндров бензинов двигател Turbo PureTech (110 и 130 к.с.)
Тип
3-цилиндров редови двигател
Ниво на вредни емисии

Euro 6d-TEMP с коефициент за съответствие 1,5 за Реални емисии от превозни средства
Прилагане на Euro 6d от ноември 2018 (3 години предсрочно)
Максимална мощност
kW/к.с.
96/130 при 5 500 об./мин.
81/110 при 5 500 об./мин.
Максимален въртящ момент
Нм
230 при 1 750 об./мин.
210 при 1 500 об./мин.
Горивна система

Двигател с турбокомпресор с централно директно впръскване на горивото
Променливо газоразпределение на всмукателния и изпускателния клапан
Управление на двигателя и мощност

PSA SSTG команден център
Директно впръскване при 250 бара
Електрическо управление

Интелигентно електрическо управление с оптимизиран заряд на акумулатора
Stop & Start
Работен обем
cm3
1 199
Степен на сгъстяване

10,5:01
Диаметър на цилиндъра/ход на буталото
мм х мм
75 x 90,5
Мотовилков възел

Мотовилка с модулна глава, фиксиран бутален болт
Високоякостна стомана
Цилиндрова глава

Алуминиева медна сплав A57 с топлинна обработка Гравитационно отливане
Интегриран изпускателен колектор, отлят в цилиндровата глава
Турбокомпресор

Турбокомпресор от ново поколение, оптимизирана мощност, интегриран клапан за аварийно изпускане на гориво, електронно регулиране на изпускателния клапан
Картер

Алуминий, отлят във вакуум, по време на отливането са вложени хибридни втулки
Горивна система

Централно директно впръскване, инжектори с 5 отвора и технология за лазерно пробиване
Бензинова помпа с високо налягане (250 бара)
Газоразпределител

Два композитни цилиндрични разпределителни вала
Мокър ангренажен ремък, Разпределителни валове, обработени с DLC
Контрол на клапаните

Директен контрол чрез механични бутони
Клапани на цилиндър

4
Дължина на двигателя
мм
604,5
Височина на двигателя
мм
683,5
Широчина на двигателя
мм
586
Тегло (според стандартите на PSA)
кг
84 кг
Гориво
RON
91-98
Охлаждане

Топлинно управление с контролиран термостат
Изпускателна система

Интегрирана еднокомпонентна система за обработка на вредните емисии под турбокомпресора с: Каталитичен конвертор + GPF