Макар и малко колебливо времето се затопли и стана идеално за общуване с природата по мързеливия начин – от борда на кабриолет. Днес ви представяме два модела - колкото различни, толкова и приличащи си най-малкото по-това, че са сред най-новите предложения в сегмента. Факт е, че пролетта и есента са най-подходящи за разходки с кабриолет, ако говорим за круизи през деня. За вечерния разходки обаче лятото е техният сезон. Предвид валежите тази година мнозина сигурно ще погледнат с предубеждение към автомобилите с прибиращ се таван.Това е причината да отбележа специално, че и двата модела са тествани в родни условия - по недотам идеални пътища и в едни от най-дъждовните дни тази пролет.

Едно от най-новите предложения сред кабриолетите за хората, който държат и могат да си позволят луксозен модел, е BMW 4 Series Cabrio. Автомобилът е видимо по-голям от предшественика си, познат като 3 Series Cabrio, и разполага със съставен от три части метален сгъваем покрив със значително подобрена шумо- и термична изолация. Дори в студен, ветровит и дъждовен ден, каквито покрай Великден не липсваха, при затворен таван колата те кара да забравиш, че си в кабриолет, като дори шумът не подсказва това. Сгъването и разгъването на тавана става за около 20 секунди, като това е възможно при движение с до 20 км/ч.

Ветрец под открито небе

BMW 4 Series кабрио може да се ползва със свален покрив дори в по-хладно време благодарение на "въздушната яка", която затопля врата на водача и пътника до него със струя с три различни степени на топлото, и подвижния дифузьор, спиращ завихрянията. Важно е да се отбележи, че кабриолетът е и напълно функционален автомобил с четири пълноценни места и приличен багажен обем (между 220 и 370 литра) дори при прибран в багажника покрив. При това положение товаренето и разтоварването се улесняват от възможността целият пакет на сгънатия таван да се повдигне с около 25 - 30 см с натискането на бутон.

Все пак возещите се отзад не се чувстват много добре при шофиране с над 50 км/ч, като завихрящият се въздух "отнася" и най-бетонираната с помощни средства прическа. При двама пасажери и поставен ветробран над задните места обаче дори при скорост от над 100 км/ч вятърът само гали косата.

306 конски сили стигат

BMW 4 Series кабрио предлага избор между редови шестцилиндров бензинов двигател, четирицилиндров бензинов аргегат и четирицилиндров дизелов мотор, като мощностите варират между 184 и 306 конски сили. Тестовото изпълнение 435i ползваше най-мощния от тях - редови шестак с 306 конски сили. Карал съм мотора и в други модели на баварците и определено е един от любимците ми, тъй като при кротко каране е икономичен, а когато бъде пришпорен, осигурява отлична динамика.

Така екипирано, кабриото се катапултира до 100 км/ч за 5.5 секунди, достига до 250 км/ч и се задоволява с 8.1 л/100 км. До Бургас и обратно при поддържане на скорост от 130 км/ч автомобилът даде разход от 8.0 л/100 км. Заслуга за това има екорежимът, които за това разстояние спести гориво зад над 150 допълнителни километра.

Важен плюс е, че кабриолетът подскача като ужилен при настъпване на газта дори при скорост от 130 км/ч, като позволява бързо изпреварване, ако трябва да се освободи пътят на някой каращ далеч над задължителните скоростни режими. С настъпването на газта пасажерите буквално се залепят за облегалките на седалките, доста приятно изживяване всъщност.

За няколко килограма повече

При лежерната разходка по безлюдните все още крайморски пътища моторът и автоматичната осемстепенна трансмисия демонстрират спокойна и плавна работа, а в комфортен режим на шофиране окачването спестява на пасажерите доста от неравностите на пътната настилка. Разбира се, нямаше как да не пробвам колата при една доста по-динамична езда, като избрах шосето покрай язовир "Искър". Там четворката кабрио се държи също толкова добре, колкото купето, като допълнителни дози адреналин осигуряват поръчаното допълнително спортно окачване и кормилно управление.

Все пак допълнителните над 200 килограма се усещат, най-вече при опитите за бързо ускорение, след като скоростта е била намалена драстично, за да се вземе някой остър завой. Стремежът към изправяне на завоите също е по-ясно изявен, но стабилизиращата програма се справя с вкарването на автомобила в пътя. Леко разочарова и звученето на мотора, дори в режим "спорт". Воланът обаче работи изключително прецизно, както и спирачките.

Цената на удоволствието

Серийното оборудване на 435i кабрио е богато. Тестовият автомобил пък беше с разкошен кожен салон в червено и оптичен М-пакет, каращ го да изглежда още по-добре. Разбира се, BMW 4 Series кабрио не е евтин автомобил, като най-достъпната модификация се предлага за 108 800 лева. С изпълнение като тестовата кола цената набъбва до 146 226 лева.

Източник: http://www.capital.bg/
*Снимка: Капитал