В края на 2017 година BMW i като марка на BMW Group заема място в лидерската група на водещите в глобален мащаб доставчици на електрическа мобилност. За пръв път за една година са доставени над 100 000 автомобила BMW i, BMW iPerformance и MINI с напълно електрическо или Plug-in хибридно задвижване. Според независимия POLK / IHS Report (издание от 7.12.2017) BMW Group има дял от 21 % при регистрациите на електрифицирани автомобили в Германия и Европа, което означава първото място. В глобален мащаб BMW Group дели първото място с пазарен дял от 10 % с един американски производител.

Това означава, че в електрифицирания автомобилен сегмент в Европа и по целият свят BMW Group вече има повече от три пъти по-висок пазарен дял в сравнение с традиционните си модели. И докато в Европа 2 % (в световен мащаб: 1%) от новите регистрации са на електрифицирани автомобили, то при BMW Group те са вече 6 % (в световен мащаб: 3 %). Така BMW Group има свръхпропорционален дял на бързо развиващия се пазар на електрическата мобилност.

Моделната гама на BMW i е изцяло обновена и разширена

Върхът на успеха на електрическата мобилност остават BMW i3 (среден разход на електроенергия: 13,6 – 13,1 кВтч/100 км; CO2 емисии: 0 г/км) и представеното наскоро още по-мощно BMW i3s (среден разход на електроенергия: 14,3 кВтч/100 км; CO2 емисии: 0 г/км). Още от въвеждането си на пазара преди 4 години BMW i3 е най-продаваният електромобил в премиум компактния сегмент в света.

Въодушевлението от Plug-in хибридните спортни автомобили достига до ново, още по-високо ниво с новия, по-мощен вариант на BMW i8 Купе (среден разход на гориво: 1,9 л/100 км; среден разход на електроенергия: 14,0 кВтч/100 км; CO2 емисии: 42 г/км), както и новото BMW i8 Роудстър (среден разход на гориво: 2,1 л/100 км; среден разход на електроенергия: 14,5 кВтч/100 км; CO2 емисии: 46 г/км). С пазарния си дял от над 50 % предлаганото от 2014 година BMW i8 продължава категорично да заема лидерската позиция в класа на хибридните спортни автомобили. Междувременно за марката BMW i са запазени правата върху имената от BMW i1 до i9, както и от BMW iX1 до iX9. Още през следващата година на пазара ще бъде въведено BMW i8 Роудстър, през 2019 година ще го последва чисто електрическо MINI, през 2020 година електрическата версия на BMW X3, а през 2021 година и BMW iNEXT, което като технологичен връх за пръв път при сериен модел ще комбинира електрическата мобилност с автономното шофиране и новаторските възможности на свързаност в интериора. Друг поглед към бъдещето на марката BMW i позволява показаният на IAA 2017 прототип BMW i Vision Dynamics – Гран Купе с четири врати, чисто електрическо задвижване и очакван пробег от 600 километра.

Със следващото, пето поколение на технологията на електрическите задвижвания и батерия на BMW i от 2021 година благодарение на адаптируемите по размер електрически платформи всички моделни семейства ще могат да бъдат оборудвани с всякакъв вид задвижване.

Електрическата мобилност е важна съставна част от стратегията на компанията NUMBER ONE > NEXT, с която BMW Group ще продължи да развива позицията си на водещ доставчик на индивидуална премиум мобилност и мобилни услуги. До 2025 година компанията ще предлага по целия свят 25 напълно или частично електрически модела и очаква между 15 и 25 % глобален пазарен дял на електрифицираните автомобили.

 

BMW i като водещ системен доставчик за електрическата мобилност

Освен гамата от електрифицирани автомобили BMW i като инкубатор в рамките на BMW Group последователно развива и другите области на електрическата мобилност:

Високоволтовите батерии на BMW i все повече се търсят и в сфери извън автомобила – при доставчиците на електрически задвижвания на лодки (напр. Torqeedo), лекотоварни превозни средства (напр. Streetscooter) и за стационарни акумулаторни приложения (напр. Beck). Plug-&-Play възможностите на батериите на BMW i, (които още от самото начало са предвидена за по-нататъшно стационарно използване след дългия си автомобилен живот), са търсено качество и при новите батерии. Така например през 2017 година на индустриални клиенти са доставени над 30,7 мВТч акумулаторен капацитет под формата на нови батерии от BMW i. Това отговаря на флотилия от 1 400 BMW i3.

ChargeNow, произлязлата от BMW i услуга за обществено зареждане, междувременно предлага достъп до над 130 000 зарядни точки в 32 държави – с една-единствена регистрация. По този начин зареждането е също толкова лесно колкото заплащането на гориво с кредитна карта.

От въвеждането на „екологичния бонус“ BMW изплаща над 14,4 млн. евро като подкрепа от страна на производител, което превръща компанията в най-големият дарител за стимулиране на електрическата мобилност в Германия.

След връчването на UN Awards „MomentumForChange“ за обхващащ целият свят ангажимент в проекти за инфраструктура за зареждане BMW i остава един от водещите в глобален мащаб инициатори на проекти за електрическа мобилност:

Вече са инвестирани над 25 млн. евро, което е осигурило над 9 500 функциониращи зарядни точки. Това означава, че в световен мащаб BMW Group е подпомогнала създаването на повече зарядни точки, отколкото днес са налични в цяла Германия.
Ionity, европейската мрежа от зарядни станции за бързо зареждане, е въведена в експлоатация съвместно с BMW Group като учредител.
Допълнително е увеличен броят на автомобилите BMW i3 в международните CarSharing програми DriveNow и ReachNow, като междувременно стотици хиляди клиенти по целия свят са получили лесен първи достъп до електрическата мобилност. Делът на електрическите автомобили в тези автомобилни паркове, който стабилно се движи на нива над 15 %, е многократно по-висок от този в съответните цялостни национални автомобилни паркове.
BMW Digital Charging Service като първата от този тип и последователна модернизация на един по-ранен проект на BMW i позволява още днес удобно ползване на всички възможности, които ще станат реалност с енергийната революция. Клиентите дори ще могат да печелят пари, защото системата самостоятелно управлява оптимизираното по отношение на цената и екологичността зареждане.
Първата презентация на „BMW Wireless Charging“ през 2017 година представи следващата последователна стъпка в посока целта на BMW i „зареждането да е по-лесно от наливането на гориво“. През 2018 година ще бъдат доставени първите автомобили BMW 530e iPerformance с тази технология за безжично зареждане.
BMW Energy Services вече оперира като самостоятелен бизнес и съчетава натрупания при BMW i опит по отношение на енергийното оптимизиране. Свързването на електрическата мобилност с енергийния сектор е друга основна тема и ще има принос за оформянето на електрическа мобилност, която е с нулеви емисии не само локално.


BMW i като двигател на иновациите при BMW Group

Натрупаната от BMW i развойна компетентност и произтичащият от нея трансфер на технологии не са ограничени единствено до електромоторите и техниката на високоволтовите батерии:

Свързващите елементи на механизма на гюрука на новото BMW i8 Роудстър се изработват по иновативен и уникален досега в серийното производство на автомобили метод на 3D печат на алуминиеви компоненти.
От новаторската, значително по-бърза система за контрол на стабилността на BMW i3 скоро ще се възползват и моделите на BMW и MINI с конвенционално задвижване.
Акцентите, поставени от BMW i по отношение на ползването на възобновяеми суровини и рециклирани материали до оценката на пластмасите в реките и моретата имат съществено значение за развитието на цялата компания.
BMW i получава нови и нови отличия

Разширен е и списъкът с отличия, присъдени на марката и нейните продукти и услуги. Още преди 4 години по време на въвеждането си на пазара BMW i е най-често отличаваната марка в историята на автомобилната индустрия. През 2017 година към списъка са добавени следните отличия:

„Хибриден автомобил с двойно задвижване на годината“ за BMW i8, присъдено от специализираното списание „AutoBild Allrad“, Германия.
„International Engine of the Year Award“ за задвижването на BMW i8, трета поредна победа в класа при най-големия конкурс за двигатели в света.
„Green Mobility Trophy“ за BMW i8, присъдено от специализираното списание „Auto Zeitung“, Германия.
„Най-екологичен автомобил на годината“ за BMW i8 в категорията „Купета“ и за BMW i3 в категорията „Малки автомобили“, присъдено от „Auto Test“ и института за околната среда Ökotrend, Германия.
„Best Electric Car“ за BMW i3, присъдено от специализираното списание „What Car“, Великобритания.
„Electric Car of the Year“ за BMW i3, присъдено от специализираното списание „Autocar“, Великобритания.

BMW.BG / autopress