По време на международния офроуд маратон Balkan Breslau Rallye 2014, който се проведе в България преди месец, серийният автомобил Dacia Duster измина над 2300 състезателни километра. С малки модификации и млад екипаж, Dacia Duster завърши на 13-о място от 42 участващи екипажа.

Надеждността и здравината на Duster бяха доказани по тежките трасета, през които мина екипажа без технически проблем и без колата да ги подведе. Проектът Dacia Rally Team има за цел да даде достъп до автомобилния спорт на млади пилоти с потенциал, за които това да са първите стъпки към сериозна кариера.

Благодарение на партньорството между Dacia, 8-кратният рали шампион ва България Димитър Илиев и Safety Driving Academy, този проект стана реалност с участието на екипа в Balkan Breslau Rallye. Подготовката на състезателния автомобил Dacia Duster беше реализирана от екипа на легендарния рали пилот Владимир Илиев, според инструкциите получени от централния инженерен отдел на Renault, който подготвя колите за световните надпревари.

Автомобилът е максимално близък до серийния модел. За база е използван Duster, задвижван от турбодизелов двигател 1.5 dCi със мощност 110 к.с. и стандартна 6-степенна механична скоростна кутия. Купето е усилено, гумите и амортисьорите са заменени и са добавени всички нужни за състезателен автомобил елементи като ролбар, защитна скара за двигателя, диференциала и резервоара, спортни седалки Sparco с 4-точкови колани TRS, спортен волан, опора за крака на навигатора и пилота, разговорно устройство и трипмастер.

За това колко безпроблемно автомобилът на Dacia Rally Team се справя с тежките офроуд трасета, се увериха и журналисти от българските медии. Автомобилните специалисти получиха възможността да бъдат пилоти и навигатори по специално подготвено офроуд трасе в околностите на Белчин баня.

Най-напред всеки от участниците влезе в ролята на навигатор за да се убеди колко тежка и отговорна е работата на човека, който стои от дясно на пилота. Навигаторът има задачата да следи пътната книга, да казва на пилота какъв завои предстои и да го предупреждава за предстоящите препятствия. За да се справи добре, навигаторът трябва постоянно да нулира брояча за изминатите километри, който има ключова роля, с оглед на опасните участъци по терена.

След като участниците се превъплатиха в ролята на офроуд пилоти под наблюдението на един от двамата представители на екипа на Dacia Rally Team. Всичко започва със стегната и правилна позиция зад волана, тъй като шофирането в офроуд изисква плътно прилепяне към седалката с цел по-големи удобство и сигурност.

За тази цел се използват 4-точковите колани. Офроуд трасето включваше дълбоки коловози, водни препятствия и пресечени местности с големи наклони на изкачване и слизане. Извън пътя качествата на Dacia Duster са впечатляващи, благодарение на големия клиренс от 21 см, късите надвеси и ъглите на атака от 30 градуса отпред и 36 градуса отзад и междуосевия ъгъл от 23 градуса.

Системата 4x4 работи в три режима - само на предно предаване 2WD, в режим Auto тягата се разхвърля автоматично между предния и задния мост, а в режим Lock трансмисията разпределя въртящия момент поравно между предната и задната ос. Безспорно Dacia Duster показа огромен капацитет на високопроходим автомобил, създаден да завладява всякакви терени.

За пръв път моделът Dacia Duster беше представен по време на автомобилния салон в Женева през 2010 г. През същата година започна продажбата му и в България. От самото начало Dacia Duster се радва на сериозен интерес от българската публика.

Това се доказва и от факта, че Dacia Duster неизменно заема място в Топ 3 по продажби в своя сегмент. През 2013 г. своята премиера направи и обновеният Duster. Моделът получи промени по външния си вид, изцяло нов интериор с нова навигационна система Media Nav с голям сензорен 7-инчов екран. Заедно с обновения модел дебютира и новият 1,2-литров бензинов турбодвигател с директно впръскване TCe 125.

Източник: в-к Монитор/http://www.monitor.bg/