ТЕЗИ ОЧИ! Влюбихме се в тях, когато се появи 500, а сега ни гледат от този компактен SUV. Или по-скоро кросоувър. Няма значение – нека ви представим 500X. Това е името на новия модел на Fiat, който има за цел да съблазни клиентите с различния си и атрактивен дизайн, с модерните цветове и с много добрите си маниери.

Красив както отвън, така и отвътре

Когато се вгледате в колата, веднага ще разпознаете стила на иконата Fiat 500, само че превъплътен в нови, по-големи размери. 500Х изглежда още по-модерен, по-елегантен и някак си по-зрял от малкия 500. Дългият 4,27 метра кросоувър има солидна визия а ла SUV и демонстрира своя различен и емоционален характер. Идентичният в техническо отношение с Jeep Renegade модел на Fiat се произвежда в завода в Мелфи, но за разлика от ръбестия „американец” „италианецът” притежава по-заоблени, по-меки и по-уникални форми.

В унисон с модата в класа Fiat предлага новия 500X в две версии: обикновена с предно задвижване и ниско разположени предна и задна броня, лакирани в цвета на автомобила, и Fiat 500X Cross с а ла SUV и предпазни кори в предната и задната част на пода на каросерията. Разликата между двете версии е в дължината – 2 см повече за Cross. Интериорът на 500X доразвива идеята за различния и емоционален характер на автомобила – във вътрешното пространство ще откриете висококачествени материали с много добра изработка, превъзходна функционалност, както, разбира се, и достатъчно място. Индивидуалният и притежаващ красив дизайн кокпит ни хареса, както и разполагащите с много добра странична опора седалки. Fiat е добре подготвен за ежедневието: управлението на кокпита е лесно и логично, позицията на седене е обичайно висока за този клас, има и голям брой практични поставки.

Широка гама от двигатели

През пролетта 500Х ще стартира с голям брой комбинации от двигател/трансмисия. Базов бензинов агрегат за версията с предно задвижване ще бъде 1,6-литровият атмосферен мотор със 110 к.с. (5-степенна механична скоростна кутия). Над него ще бъде 1,4-литровият турбодвигател MultiAir със 140 к.с. (4х2, 6-степенна механична). На този етап гамата завършва с два дизелови агрегата: 1,6-литров със 120 к.с. (4х2, 6-степенна механична) и 2,0-литров Multijet турбодизелов със 140 к.с., който е оборудван с двойно задвижване, и новата 9-степенна автоматична предавателна кутия. На по-късен етап ще се появят 1,4-литров MultiAir бензинов двигател със 170 к.с., 2,4-литров бензинов мотор Tigershark със 184 к.с. (и двата с 4х4 и с 9-степенна автоматична трансмисия), както 1,3-литров дизелов мотор с 95 к.с., предно задвижване и 5-степенна скоростна кутия.

Ние тествахме топмодела на Fiat 500X - Cross с 2,0-литров дизелов мотор, 4х4 и 9-степенна автоматична трансмисия. Моторът ускоряваше мощно, бе добре шумоизолиран и харчеше малко (5,5 л). 9-степенната трансмисия превключваше предавките бързо и прецизно, без да внася каквато и да било нервност. Окачването също бе на добро ниво – особено за кросоувър – почти спортно, но без да информира пасажерите си за всяка една неравност на пътя. Стегнатата настройка на 500Х и режимът на движение Sport му позволяват да превзема бързо и сигурно завоите, а достатъчно директното му управление също дава своя принос към динамичното шофиране.

Разбира се, тествахме модела и извън пътя. 500X Cross е оборудван с превключвател с три режима на движение, като в Traction трансмисията преминава автоматично на първа предавка. Естествено Fiat 500X не може да се мери с расовите всъдеходи, но симпатичният „италианец” уверено се справи с всички не толкова трудни предизвикателства извън асфалтираните пътища.

Като един модерен кросоувър Fiat 500X обръща сериозно внимание и на системите за сигурност и мултимедията: сред екстрите на 500Х са навигационна система, асистент за запазване на пътното платно, асистент за мъртвата зона, адаптивен круиз-контрол, камера за заден ход, система Start-Stop, асистент за потегляне по наклон и много други. Инфотейнмънт системата Uconnect LIVE предлага всякакви опции за интегриране на мобилни устройва.

ИЗВОД

Fiat 500X е "италианецът" в класа на компактните кросоувъри – личи му отвсякъде. Със симпатичен и модерен дизайн, с отлична изработка, с опционално пълно оборудване и с техника на високо ниво. Екстериорът е различен, а интериорът – приличен по отношение на предлаганото място. 500Х определено притежава необходимите заложби да стане пазарен хит.

Технически данни Fiat 500X 2.0 Multijet
Двигател 4-цил., турбо, отпр. напр. Работен обем 1956 куб. см Мощност 103 кВт (140 к.с.) при 4000 об/мин Макс. въртящ момент 350 Нм при 1750 об/мин 0–100 км/ч за 9,8 сек Максимална скорост 190 км/ч Двойно задвижване/ 9-степенна автоматична трансмисия Д/Ш/В 4273/1796/1600 мм Обем на багажника 350 л Разход на гориво 5,5 л дизел/100 км • CO2 144 г/км

Информация - http://autobild.bg