Проучванията показват, че един от петима клиенти харчи повече от 10 000 евро за тунинг на автомобила си, като има постоянна тенденция към персонализиране дори на най-спортните коли. Освен това повече от една четвърт от всички продажби в сектора за допълнително оборудване са насочени към гумите и джантите на автомобила.

За да отговорят на търсенето на гуми за автомобили, които развиват все по-високи максимални скорости, производителите на гуми, като Continental, полагат огромни усилия и успяват да предложат на пазара високоскоростни гуми. Широкият кръг от различни видове автомобили в комбинация с огромната мощ на двигателите и олекотени структури с допълнително оборудване създават специални изисквания към представянето и издръжливостта на гумите.

Конвенционалните гуми не успяват да отговорят на стандартите на тунинг сектора и ултраспортните автомобили, което не е изненадващо, като се има предвид какви трябва да са изискванията към технологичните решения за повишаване на представянето на тези автомобили, създадени за скорости от 300 км/ч.

Тези високи показатели не означават, че ултраспортните и тунингованите автомобили са само за лятото - напротив. Има ясна тенденция към използването на такива автомобили и в зимни условия и търсенето на спортни зимни гуми също нараства постоянно. Разбира се, използването на толкова много мощ изисква и пътни настилки, които може да предложат надеждно сцепление.

Създателите на гуми от Хановер бяха тези, които през 2000 г. разбиха максималната позволена скорост за зимни гуми с модел, одобрен до 240 км/ч. Зимната спортна гума ContiWinterContact TS 830P, специално адаптирана към системите за стабилизиране на колата, се оказа подходяща за особено високите изисквания на двигателите на автомобили като Porsche 911 или Maserati GranSport Coupе. Тази зима този легендарен модел ще бъде заменен с още по-спортния, динамичен и безопасен WinterContact TS 850P.

От много години компанията Continental е отделила своята тунинг дейност в отделно специално подразделение, като развива партньорства за оригинално оборудване с водещите тунинг компании, подобни на тези с големите автомобилни производители. И в момента Continental прави голяма инвестиция в нов технологичен център в Германия с фокус върху най-взискателния сегмент ултраспортни гуми за върхови постижения с размер между 19 и 23 инча.

Дългогодишният опит и уникалните способности за иновации в предоставянето на оригинално оборудване за топмоделите на водещите автомобилни производители прави компанията желан партньор на тунинг заводите. За тези свои партньори инженерите в Хановер развиха първите в света серийно произведени гуми, одобрени за скорости от 360 км/ч.

През 2011 г. беше създадена „чистокръвна” гума за спортни автомобили ContiForceContact в партньорство с тунинг фирмата AC Schnitzer, която доработва BMW, специалиста по Porsche – TechArt, и заедно с професионалните шофьори на специализираното издание Sport Auto.

Полусликовата гума за върхови постижения ContiForceContact е подходяща за автомобили като новото поколение на Porsche 911 Carrera S и е създадена специално за активни водачи на спортни автомобили с амбиции в моторните спортове, като комбинира абсолютното сцепление с оптимално прецизирано управление на пистата. Тунинг специалистите оценяват и възможността за достъп до масови спортни решения дори и за най-високите ешелони на най-развитите тунинг машини. Зимната гума ContiSportContact 5 е предназначена за спортни автомобили и висок клас SUV. Тези спортни гуми са одобрени за скорости до 300 км/ч и са стандартно оборудване за всички модели Maserati Ghibli.

За още по-големи предизвикателства Continental създаде и ContiSportContact 5 P, която е стандартно оборудване за Audi R8, което е с 560 к.с. и може да развива скорости от 320 км/ч. За първи път чрез ContiSportContact 5 P беше създадена гума, чийто дизайн е перфектно съобразен за специфичните изисквания на преден и заден мост на автомобила.

Цялата линия от гуми Continental за ултравърхови автомобили и SUV може да бъде видяна на автомобилното шоу в Есен, което се откри на 29 ноември и продължава до 7 декември. На най-голямото в Европа изложение за тунинг, моторни спортове, спортни автомобили серийно производство и класически автомобили, очакващо над 340 000 посетители, Continental ще представя технологии заедно с водещите в бранша Abt Sportsline, AC Schnitzer, Sportservice Lorinser и TechArt Automobildesign.

Качествени „обувки” и за старите модели

Поради липсата на системи за сигурност старите модели имат много по-голям спирачен път в сравнение с новите.  Според статистиката на МВР 68% от регистрираните автомобили в България са на над 15-годишна възраст, а 36% са по-стари от 20 години.

Това означава, че голяма част от тях нямат антиблокиращa система (ABS) или електронна система за стабилност (ESP), което значително увеличава спирачния им път при зимни условия и риска за другите участници в движението. В същото време данните на КАТ показват, че 70% от тежките катастрофи стават със стари автомобили, като в две трети от тежките инциденти на пътя участват автомобили на над 10 години.

Като резултат от липсата на системи за сигурност старите модели имат много по-малък резерв от безопасност при спиране в сравнение с новите модели. На мокро старите коли имат много по-дълъг спирачен път, а възможностите им за управление при сложни ситуации на сняг са много ограничени.

Тогава, според германските експерти, най-важната система за сигурност в автомобила стават гумите и водачите на тези возила не трябва да пестят при оборудването им с качествени зимни гуми. Проф. Буркхард Вис, директор на програмата по развитие на гумите в Continental, отбелязва: „За колите без системи за подпомагане на управлението качествените зимни гуми са задължителни. Те дават високи нива на сцепление при тръгване и спиране, както и прецизно насочване при завиване.

Особено при опасни ситуации качествените зимни гуми дават този важен допълнителен ресурс от безопасност. Това е логично, тъй като при по-старите автомобили единствената връзка с пътя са гумите и те се превръщат в най-важната система за безопасност.” Проблемът става още по-голям при използването на евтини гуми, които също имат много по-голям спирачен път.

Водачите, които залагат на най-евтините зимни гуми поради ниската остатъчна стойност на автомобилите им, биха се заинтересували от последните тестови резултати на множество специализирани издания и потребителски организации, според които евтините гуми непрекъснато не издържат тестовете поради тяхното несигурно управление, особено на мокри пътища. В един от последните тестове например водещо издание в Европа предупреждава, че с такива гуми е постигнат най-дългият спирачен път - 52,7 м при спиране от 80 км/ч на мокра настилка, което е повече от 1/3 по-дълга дистанция от спирачния път на премиум гума като ContiWinterContact TS 850, чийто спирачен път е 36,1 метра.

В заключение специалистите смятат, че независимо от възрастта на автомобила неговата безопасност през зимния сезон може значително да бъде подобрена чрез използването на качествени и подходящи за сезона гуми.

Източник: http://www.monitor.bg