В интервю за информационната агенция ANE, оперативният директор на Hyundai Европа- Томас Шмид, коментира, че до 2020 година, компанията ще има в портфолиото си десет електрифицирани автомобила, като четири от тях ще бъдат с изцяло електрическо задвижване.

“Не вярвам, че пълното електрифициране ще бъде решението, защото дори след пет години инфраструктурата няма да е достатъчна”, споделя Шмид изгледите си за автомобилиня бизнес за 2022 година. “Необходим е половин час, за да се достигне 80% заряд, и ако имаме стотици коли на пътя ни трябват много зарядни станции. Това ще отнеме време. По време на този преходен период, plug-in хибридите и хибридите ще бъдат решението за по-дълги пътувания. За градовете, изцяло електрическите коли биха проработили. Общо взето, тези модели с алтернативно задвижване, в това число тези с горивни клетки, биха могли да достигнат 20% пазарен дял за 5 години”.

“Дизелите ще съществуват, въпреки че дялът им стабилно ще намалява в цяла Европа. Моята прогноза е за 30% пазарно участие след пет години”, коментира още Томас Шмид.

По отношение на бъдещото SUV на Hyundai, използващо водородна задвижваща система, Шмид споделя: “То ще има автономност от 800 километра, подобно на лек автомобил, както и функционалности за автономно управление. Продажбите в Европа започват през следващата година. Към момента имаме 600 автомобила, използващи водород, на територята на Европа. Надяваме се да увеличим тази бройка със 100-150 единици през следващата година”

“Не вярвам обстановката да се промени значително”, коментира Шмид вижданията си за това дали бавното преминаване към електрифицираните автомобили ще позволи на нови компании да навлязат и евентуално да изпреварят установени вече на пазара производители през следващите 10 години. “От една страна ще има нови компании, например от Китай и САЩ, като Tesla. Електромобилът е много по-лесен за производство. От друга страна сериозните познания по производствен процес ще продължат да бъдат конкурентно предимство. Ще продължим да виждаме настоящите марки, но сливания ще има. Ще има още сделки като тази на PSA и Opel, или на Fiat Chrysler с китайски производител”, споделя Шмид.

Hyundai Европа