Японците от Mazda избраха автомобилния салон в Лос Анджелис за премиерата на субкомпактния си кросоувър CX-3, който става първият глобален модел на марката за целия свят. Той ще се предлага на пазарите в Япония, Америка и Европа. Това е петият модел в гамата на Mazda, който е направен по технологията SkyActiv и дизайнерския стил Kodo. Новият кросоувър е с дължина 4,28 м, широчина 1,77 м, височина 1,55 м, а междуосието е 2,57 м. Пътният просвет на новия субкомпактен кросоувър е 160 мм.

Лицето на CX-3 напомня хечбека Mazda 2, с който моделът споделя много елементи, но каросерията на кросоувъра е напълно нова, както и всички светлини. В зависимост от версията и опциите е възможно да бъдат поставени колела с диаметър до 18 инча.

Един от характерните елементи в профила на Mazda CX-3 са черните задни колони. За по-голяма чистота на линиите на бронята, дизайнерите са премести регистрационния номер на колата по-високо. За кросоувъра е използвана нов вид боя, която компанията нарича „керамичен металик”. Тя придава интересни ефекти при смяна на осветлението.

В интериора на колата е поставена най-новата версия на мултимедийна система Mazda Connect с Интернет връзка чрез Bluetooth. За кросоувъра е достъпен набор от системи за сигурност, наречен i-Activesense. Задните седалки са разположени не само по-високо от предните, но и още по-близо до центъра. По този начин пътниците на втория ред седалки ще имат по-добър обзор и ще могат по-лесно да общуват с тези отпред. Позицията на всички седалки и формата на отворите на вратите са проектирани така, че да бъде облекчено влизането и излизането.

За северноамериканския пазар новата Mazda CX-3 ще се предлага с бензинов двигател SkyActiv-G 2.0 в съчетание с 6-степенна автоматична скоростна кутия SkyActiv-Drive. Задвижването ще бъде само на предните колела или 4х4. За Европа ще има по-голям избор от модификации.

Освен бензиновия двигател SkyActiv-G 2.0 в две версии на мощност от 120 и 165 к.с. на Стария континент ще се предлага и новият турбодизел SkyActiv-D 1.5. Европейците ще могат да избират между предно предаване и задвижване на четирите колела, а скоростните кутии ще са 6-степенна механична и 6-степенна автоматична. В каросерията на новия кросоувър делът на високоякостните стомани съставлява 63%, а на елементите с ултрависока якост са 29%.

Първия глобален модел ще получат японците през пролетта 2015 г., а през лятото ще бъде достъпен и за американците. Все още не е известно кога Mazda ще пусне кросоувъра CX-3 в Европа, но прогнозите са, че това ще стане през втората половина на 2015 г.

Освен новия глобален кросоувър, на изложението в Лос Анджелис японците показват обновената Mazda 6. На пръв поглед модернизацията на седана и комбито изглежда незначителна. В действителност обаче японците не просто са полирали външния вид, а много старателно са обновили интериора като са променили всички седалки и са инсталирали ново оборудване, а също така са направили и важни технически корекции. В предната решетка сега има по-изразителни ребра, а хромираната рамка е още по-масивна.

Новите адаптивни фарове със светодиоди са като присвити очи на хищник, гледащ право напред и светят магически в тъмното. Отзад промените са трудно забележими. Във фаровете са добавени светодиоди, а на покрива има антена с формата на перка на акула. 19-цоловите джанти са от тъмна стомана. За Mazda 6 вече се предлагат и 9 екстериорни цвята.

Интериорът е променен до неузнаваемост. Предният панел е напълно преобразен, предлагат се контрастиращи тапицерии от черна и бяла кожа или черна и бежова тъкан. Променена е и климатичната система, появила се е нова мултимедийна система MZD Connect с отделен 7-инчов дисплей. Променен е и селекторът на автоматичната скоростна кутия. За първи път в Mazda 6 е внедрена електрическа ръчна спирачка, може да се поръча отопление и на задните седалки.

Двигателите и скоростните кутии за Mazda 6 не са се променили, но колата вече се предлага със система за задвижване на всички колела, в комбинация с дизеловия мотор SkyActiv-D 2.2. Моделът ще продължи да се предлага с бензиновите двигатели SkyActiv-G 2.0 с мощност 145 и 165 к.с. и SkyActiv-G 2.5 със 192 к.с., както и с дизеловия SkyActiv-D 2.2 във варианти със 150 и 175 к.с.

Всички скоростни кутии са 6-степенни, като стандартна е механичната SkyActiv-MT, а като опция се предлага и автоматична. За безопасността са добавени нови функции като проследяване на маркировката с автоматично управление и предупреждение с вибрация на волана, следена за умората на водача, контрол на мъртвите зони и появата на превозни средства от двете страни на колата. Системата за аварийно спиране при непосредствена заплаха от сблъсък сега открива сама опасността и отпред, и отзад.

На автосалона дебютира и обновеният модел Mazda CX-5. Външно кросоувърът е освежен с нови радиаторна решетка, фарове и светлини за мъгла. Основните промени засягат интериора, в който е поставена нова централна конзола със 7-инчов екран на мултимедийната система, а под него е новият блок на климатичната система. 

Източник: http://www.monitor.bg