В световен мащаб на всеки 30 секунди се продава по един Ford Focus. Според данни на изследователската компания Polk моделът е най-продаваният в света, което го превърна в световен бестселър. Предлага се на над 140 пазара, като ежегодният тираж на производство надхвърля 1 милион екземпляра, а годишният ръст е над 8%.

Към какво още се стреми Ford? Плановете на компанията са не само да затвърди лидерската позиция на Focus, но и да увеличи продажбите както в Европа, така и в САЩ и Азия. „Не се задоволихме с това, че сме номер 1. Искахме да направим най-доброто още по-добро с изумителната нова версия на Focus“, сподели Стивън Одел, президент на Ford в Европа, Близкия изток и Африка. „Новият Focus свързва модерния дизайн, най-новите технологии и водещата икономичност с гените на удоволствието от управлението, с които Focus заслужено се слави.“

С новия Focus компанията Ford усъвършенства най-продавания модел в света с по-смел и по-емоционален дизайн, прецизно изработен и интуитивен интериор, гама от 18 нови или усъвършенствани технологии в помощ на водача и значителни подобрения в динамиката и икономичността на двигателите. Налична е и още по-мощна и икономична гама турбодвигатели, включваща новия 1,5-литров бензинов турбомотор 1.5 EcoBoost и турбодизелов агрегат 1.5 TDCi. Новият Focus пристига с новата гласова технологична система за свързаност SYNC 2 на Ford.

Обновеният Ford Focus излиза по план 4 години след дебюта на третото поколение. Инженерите на Ford са създали още по-изтънчен и модерен външен вид, който отразява глобалния дизайнерски език на марката. Промените в предната част на новия Focus напомнят спортните автомобили Aston Martin. Новият Focus има по-ниска и широка стойка, нови преден капак, предница и радиаторна решетка.

Предният капак е изваян с динамична форма от предните колони към върха на обърнатата трапецовидна решетка за по-мощен и горд вид. По-тънките и изваяни предни фарове и по-изтеглените светлини за мъгла допълват смелата предница.

Фините хромирани детайли подсилват усещането за елегантност, докато задната част на автомобила е по-динамична с новата лайсна и оформлението на задния капак и по-тънките стопове. Както и преди, моделът се предлага като хечбек с 5 врати, седан с 4 врати и комби. Наличен е и нов син цвят. „Виждането ни беше да добавим повече емоция към дизайна на Focus, като използваме последното лице на Ford. Новият Focus е по-хармонизиран и атлетичен, с по-изтънчени форми и загатва за страхотното пътно поведение, което ви очаква”, споделя Джоел Пиасковски, директор по дизайна във Ford - Европа.

При обновяването на Focus конструкторите от Ford са обърнали огромно внимание и са направили значими промени в интериора на новия модел. За целта от Ford са взели предвид обратната връзка от клиентите си и за да отговорят на очакванията им за по-интуитивно управление, са направили волана и централна конзола с по-малко бутони.

Новите черни сатенирани и хромирани детайли допринасят за по-изчистен и модерен вид. Новата централна конзола предлага повече място за съхранение на вещи и интегриран плъзгащ се подлакътник. Конзолата в средата може да побира едновременно 1-литрова бутилка и 400-милилитрова чаша.

Клиентите на новия Focus ще се наслаждават на най-добрата шумоизолоция в класа, постигната благодарение на по-плътните настилки, по-дебелите странични стъкла и подобрената изолация на двигателя. „Отговорихме на ясното желание на клиентите за повече опростеност в колата, като създадохме по-ясна визуална връзка между основните компоненти и значително намалихме броя на бутоните в купето“, допълва Джоел Пиасковски.

Новият Focus извежда водещата в класа пътна динамика и гените на удоволствието от шофирането с подобрено управление и пътно поведение, с които заслужено се слави. Инженерите на Ford са осигурили по-солидно, отзивчиво и свързано с пътя усещане, увеличавайки структурната стегнатост в предната част, променяйки геометрията на окачването, увеличавайки страничната здравина и пренастройвайки амортисьорите. Електрическото сервоуправление също е пренастроено, за да се чувства водачът още по-свързан с пътя.

Първата в индустрията система на Ford за стабилност с функция за предвиждане на опасни ситуации следи скоростта на колата и реакциите на водача, за да предвиди загубата на сцепление още преди да е настъпила и предварително задейства системата за електронна стабилност, за да подобри безопасността и да спомогне за по-спокойно пътуване.

Прочутото удоволствие от управлението е още по-рафинирано с намалени нива на шум, вибрации и твърдост, което помага за по-уютната атмосфера в интериора на Focus и допринася за по-спокойното и разтоварващо пътуване.

Новият Focus е оборудван с технологията на MyKey, която позволява на собствениците да програмират ключа с ограничение за максимална скорост, сила на звука на музиката и да не разрешава стартирането на автомобила, ако не са поставени предпазните колани. Новият Focus ще продължи да предлага протектора за предпазване на вратите. 

Ford Focus 1.5 EcoBoost (5 врати)

  • 1,5-литров 4-цилиндров турбобензинов мотор
  • 150 к.с. максимална мощност при 6000 об./мин
  • 240 Нм въртящ момент при 1600 - 4000 об./мин
  • 8,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
  • 210 км/ч максимална скорост
  • 5,5 л/100 км среден разход на гориво
  • 127 г/км емисии на СО2
  • 24 990 лева базова цена на модела
  • 37 400 лева цена на тествания модел 

Паркира и излиза сам от мястото Паркира и излиза сам от мястото

Модерната система на Ford за свързаност се отличава с 8-инчов цветен сензорен екран и гласово управление на аудиосистемата, навигацията, климатика и мобилните телефони. Навигационната система на SYNC 2 предлага за първи път в Европа разделен монитор с детайлна информация за пресечки, изговаряне на имената на улиците, триизмерни детелини, забележителности и пътеводителя на Michelin. Новият Focus е първият Ford, който може да паркира перпендикулярно, без водачът да докосва волана.

В настоящия Focus Ford представи системата за активно успоредно паркиране, която с натискане на бутон и ползвайки ултразвукови сензори сама намира място и управлява волана, докато водачът контролира педалите. Добавянето на два нови сензора в задната част на новия Focus позволява перпендикулярното паркиране да се осъществи по същия начин. Допълнителните сензори позволяват на Ford да предлага за първи път в Европа технологии, които помагат на водачите и при излизане от мястото на паркиране.

При излизане на заден ход системата предупреждава водачите за автомобили, преминаващи зад тях. Ползвайки радар с радиус 40 метра, системата издава три предупредителни сигнала, ако засече преминаването на автомобил от която и да е посока. Система за напускане на мястото помага на водачите да излязат и от мястото и при успоредно паркиране. След като водачът е избрал лявата или дясната страна на улицата, системата управлява волана, докато водачът си служи с газта и спирачката.

Ford е подобрил и системата за активно спиране в града, която използва сензори в предната част на автомобила за сканиране на статичен обект пред него и подготвя спирачките, ако колата приближава обекта твърде бързо. Ако водачът не реагира, системата намалява въртящия момент и автоматично задейства спирачките, за да намали силата на удара.

Технологията е подобрена да работи със скорост до 50 км/ч, в сравнение с 30 км/ч в предходния модел. В случай на движещи се обекти, активното спиране работи по аналогичен на системата за активно спиране в града начин, но с обхват между 8 км/ч и 180 км/ч. То помага на водачите при висока скорост, например на магистрала, използвайки предупредителни сигнали и задействайки спирачките при необходимост.
.
Пъргав и приятен за шофиране

Новият Ford Focus е с 19% по-икономичен в сравнение с настоящия модел и е още по-забавен за шофиране. Новият Focus продължава да се предлага с 1,0-литровия 3-цилиндров бензинов турбомотор EcoBoost. През първата половина на 2014 г. един на всеки три продадени Focus в Европа е бил с 1,0-литров EcoBoost, който тази година беше провъзгласен за „Световен двигател на годината” за безпрецедентен трети пореден път.

Тестваният Focus е с двигател с мощност 125 к.с., комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия. Един литър, три цилиндъра и турбокомпресор са напълно достатъчни, за да се чувстваш зад волана на новия Ford Focus комфортно, динамично и безопасно. Максималният въртящ момент от 170 Нм в широкия интервал от 1400 до 4500 об/мин е напълно достатъчен за да може да ускори автомобила от 0 до 100 км/ч за 11 секунди.

Освен това 3-цилиндровият 1,0-литров двигател е в състояние да демонстрира максимална скорост от 195 км/ч и чудесна динамика при ускорение от 80-120 км/ч, като по този начин чупи стереотипите за моторите с малки работни обеми. Средният разход е в рамките на 4,8 л/100 км. Още по-динамичен е новият 1,5-литров турбобензинов двигател EcoBoost, наличен със 150 и 182 к.с., и новата 6-степенна автоматична скоростна кутия.

Тестваният вариант със 150 к.с. в комбинация с 6-степенната механична скоростна кутия е чувствително по-пъргав от 1,0-литровия EcoBoost и ускорява колата от място до 100 км/ч за 8,9 сек. Освен това по-големият бензинов двигател е 4-цилиндров и има по-добра динамика при доускоряване за изпреварване благодарение на големия въртящ момент от 240 Нм в диапазона от 1600 до 4000 об/мин. Новият двигател е много икономичен със среден разход 5,5 л/100 км.

Новият Focus се предлага и с нов турбодизелов двигател 1,5 TDCi в три варианта на мощност от 95, 105 и 120 к.с. в комбинация с 6-степенна механична скоростна кутия. По-големият турбодизел 2,0 TDCi с мощност 150 к.с. е съчетан стандартно с 6-степенна механична трансмисия, а като опция се предлага и 6-степенна автоматична Powershift.

Източник: http://www.monitor.bg