Доста от по-старите шофьори препоръчват преди да се тръгне на път в студените зимни дни, моторът на колата да се загрее на място. Това, обаче, съвсем не е добре за дълготрайността на живота на автомобила. Проблемът е в това, че през нощта и деня оставеният навън автомобил е изстинал целият.

А при следването на съвета се загрява само моторът. Но освен него са изстинали още предавателната кутия, лагерите, редукторите, амортисьорите, гумените съединения, маслата. Всичко в колата... а вие топлите само мотора.

Най-добре е да запалите двигателя и да го оставите да работи само докато изчистите от снега автомобила, а стъклата от леда. След това сядайте в колата и тръгвайте без забавяне. Полекичка, без резки движения, превключвания и спирания. Така постепенно ще се загрее цялата кола.

При натоварването от движението затоплянето ще стане доста по-бързо, отколкото при работа на празен ход на място, когато чакате стрелката за температурата на антифриза, защото е задължителен през зимата, да застане в работно положение. Нека това да ви стане правило, ако искате коата да ви служи безпроблемно по-дълго време.

И не забравяйте – за да не ви се запотяват сутрин стъклата отвътре, защото върху тях е останал конденз от вчера, когато в салона е било топло, а навън студено, при паркирането за през нощта или пък през деня за по-дълго време, спрете мотора и оставете прозорците или вратите отворени за минута – две за да се изравни вътрешната с външната температури. И не забравяйте да изправите чистачките!

И да, винаги паркирайте на студеното така, че ако се наложи към колата ви да може да се приближи друга от правилната страна, за да може по-лесно да се подаде ток към акумулатора на вашата. За целта е важно да знаете къде и от коя страна в колата ви е монтиран акумулаторът. И през зимата комплектът кабели в багажника никога не е излишен.