След четири поколения, актуалната генерация на Nissan Micra е един от най-обещаващите модели в актуалното портфолио на марката. Направен в ЕВропа и основно с идеята за нуждите местните потребители, компактният автомобил вече може да се похвали с отлично пазарно представяне и не по-малко по важност- отлична обратна потребителска връзка.

Според проведено независимо проучване, новата Micra получава оценка 8.8 от 10 възможни за удовлетвореност сред собствениците си в Европа, като една трета от анкетираните са дали възможно най-високата оценка от 10 точки. Моделът получава висока оценка в Германия (9.3) и Великобритания (9.2), а в останалите три основни европейски пазара задоволството на клиентите също е впечатляващо- Франция (8.7), Италия (8.9) и Испания (8.7).

Малко преди приключването на календарната 2017 година, Nissan отчита продажбата на над 46 000 представителя на модела или 59% ръст в реализацията на новата Micra от момента на лансирането й на пазара спрямо миналата година. За първата пълна година в наличност, от марката очакват търсенето на колата да достигне ниво от 90 до 100 000 единици.

Причините за успеха на Micra са редица, но като основни можем да посочим факта, че това е колата от В-сегмент, която може да се похвали с един от най-отличителните и жизнерадостни дизайни, с просторно и ергономично купе и богат набор стандартни и допълнителни системи за повишаване на комфорта и безопасността. А освен това, новата Micra е и истинско удоволствие на пътя.

За гарантирането на едно по-безопасно пътуване, компактният автомобил идва с наистина богат набор системи за активна безопасност, вариращ от такива за разпознаване на пътните знаци, през автоматични фарове и подпомагане на потеглянето по наклон, до значително по-сериозните видео наблюдение около цялото превозно средство, интелигетно спазване на пътното платно, Active Ride Control за гасене на вибрациите на купето и автоматично задействане на спирачната система в случай на опасност от удар с пешеходец или движещо се отпред превозно средство.

Като резултат на цялостната трансформация на Micra за нейното пето поколение, от Nissan наблюдават няколко интересни потребителски нагласи, в това число повишаване на процента мъже, които избират да закупят колата. Докато при старата генерация на автомобила, процентното отношение е било 39, то при новата е почти 50% (48%).

Друго интересно наблюдение около пазарното представяне на новата Micra е това, че 57% от нейните нови собственици са изцяло нови за марката Nissan като цяло.

Сериозно предимство при новата Micra са и възможностите за персонализация. Автомобилът идва с налични повече от 100 комбинации, като от тях се възползват 30% от потребителите, а средният им бюджет за това е 400 евро.

Ако трябва да посочим една отличителна черта на новата Micra, която откроява модела в автомобилния свят като цяло, и го прави уникален в своя сегмент, то това със сигурност е уникалната аудиосистема BOSE Personal с интегрирани в подглавника на седалката на водача говорители BOSE UltraNearfield, които идват с отделно меню BOSE PersonalSpace Control за настройки.

Макар и малко егоистично спрямо пътниците в купето, BOSE Personal е разработена с идеята да предложи върхово аудиоизживяване на шофьора. Именно поради тази причина, от американската компания вграждат два 6-сантиметрови Bose UltraNearfield колони в подглавника на водача, така че звукът да бъде възможно най-близко до единствената позиция, която е винаги заета, когато автомобилът е в движение.

Благодарение на специално разработеното съвместно с BOSE меню на бордовата система на новата Micra, шофьорът има възможност да избира до каква степен иска да се “потопи” в звука, като вариантите са от почти челно подаване на звука, до почти 360-градусово такова. Независимо от предпочитанията си и настройките на системата, той, а и неговите спътници, могат да разчитат на един изключително изчистен и без каквито и да било изкривявания, дори на степен “глупаво високо” за слушане, звук.

Към края на тази година, новата Micra вече се предлага с избор между три двигателя, като към познатите 0.9 литров турбо трицилиндров iG-T и 1.5 литров дизелов dCi се присъединява нов еднолитров трицилиндров атмосферен мотор с максимална мощност от 71 конски сили.

С лансирането на новия задвижващ агрегат, от Nissan правят новата Micra още по-достъпна, т.к.т тази модификация е с около 1700 лева по-евтина, като в същото време потребителите могат да разчитат на разход на гориво от 4.6 литра на 100 километра и автономен пробег от до 890 километра. Двигателят предлага балансирана работа, като е отлично решение за придвижване в градска обстановка, особено в комбинация с отлично конфигурираната петстeпенна ръчна предавателна кутия.

Други новости, които са подготвили от Nissan за новата Micra през 2018 година е пазарното въвеждане на автоматична предавателна кутия и подобряването на наличната база, в това число интегрирането на Android Auto, електрическо управление на задните стъкла и други.

Силен акцент в развитието на новата Micra през следващата година ще бъде въвеждането на пазара на нейна спортна версия с по-агресивна стилистика и възможност за избор между четири основни екстериорни цветови изпълнения, както и с двигател с максимална мощност от 120 конски сили.

Nissan BG / autopress