Шведската компания Volvo обяви изцяло нова глобална маркетингова стратегия, която позволява на фирмата да проучва пазара и продава автомобили по начини, невиждани досега в световната автомобилна индустрия. „Автомобилната индустрия е един от най-консервативните и най-слабо еволюирали маркетингови обединения в световния бизнес”, казва Ален Висер, старши вицепрезидент по маркетинг, продажби и обслужване на клиенти във Volvo. „В продължение на десетилетия автомобилният маркетинг следваше определен модел, който се прилагаше от цялата индустрия. Сега Volvo избра да се противопостави на тази логика и да приложи стратегия, която е изцяло насочена към нуждите на компанията”. Новата стратегия, наречена „Пътят на Volvo до пазара”, е фокусирана върху четири области - маркетингови инструменти, дигитално лидерство, дилъри и обслужване. Съществен елемент от новата стратегия е, че Volvo ще се съсредоточи върху три ключови международни автомобилни изложения, по едно в Европа, САЩ и Азия. Компанията ще провежда по едно годишно събитие, посветено на продуктите и марката Volvo. Освен това Volvo ще постави онлайн продажбите и маркетинга в основата на своята маркетингова стратегия и ще обнови изцяло своите дилъри и обслужване. За да постигне тези цели,

Volvo увеличава своя бюджет за маркетинг

„Не искаме да имаме високомерието да кажем, че сме по-добри от всички останали, но имаме самоувереността, че сме различни. Затова нашият път до пазара трябва също да е различен”, казва Ален Висер.

Стратегията „Пътят на Volvo до пазара” включва радикално нов подход към инструментите, които се използват за маркетиране на автомобили Volvo на широката публика. Специалистите от Volvo виждат нуждата да изложат пред медиите и клиентите своите продукти и иновации, но автомобилните изложения не винаги са най-добрият начин да се постигне това, тъй като автосалоните са доста традиционна дейност, при която марките се струпват на едно място в определени дни в борба да привлекат вниманието на медиите. Поради тази причина Volvo постепенно ще намали участието си в автомобилни изложения и ще остане да присъства на едно автомобилно изложение на регион на година: Женева в Европа, Шанхай или Пекин в Китай и Детройт в САЩ.

Вместо да следва традиционния календар на автомобилни изложения, Volvo ще предприеме серия нови инициативи, които целят да имат по-силен и по-индивидуален подход към медиите и клиентите. Подобно на събитието по повод пускане на пазара на изцяло новото Volvo XC90, което се проведе в Стокхолм през август тази година, компанията ще организира по едно годишно събитие, посветено на Volvo, на което марката, новите продукти и иновации ще бъдат представени по начин, съизмерим с марката и идентичността на Volvo. Рекламният бюджет на Volvo няма да бъде на същото равнище като този на по-големите конкуренти на компанията. Това означава, че посланието на Volvo трябва да се отличава и компанията ще трябва да бъде селективна по отношение на медийните канали. Volvo планира да увеличи значително инвестициите си в посланието на бранда. Volvo ще увеличи ангажимента и инвестициите си в регатата Volvo Ocean Race, тъй като компанията гледа на регатата като на изцяло свое събитие. 

Скандинавски стил посреща клиентите

Съществуващите дилъри ще се обновят в скандинавски стил с малки детайли, които ще ги отличат от останалите. Няколко марки автомобили инвестират в така наречените центрове, разположени в големите градове. За да подобри обслужването на клиентите си, компанията Volvo започна да прилага нови радикални инициативи. Всички нови дилъри ще имат еднакво оформление, вид и усещане в световен мащаб. Видът и усещането за екстериора и интериора ще са в скандинавски стил. Съществуващите дилъри ще се обновят по подобен начин с малки детайли, които ще ги отличат от останалите. Това ще покаже скандинавските корени на марката Volvo и основните черти и ползи за клиента на продуктите. Volvo ще приложи малки отличителни елементи, които подчертават скандинавското и шведско наследство на компанията. Компанията ще предлага на своите клиенти напитка в чаши, произведени в Швеция и други уникални елементи, които пресъздават скандинавския дух. Целият персонал на дилърите ще премине през програма на обучение, за да се запознае с тези нови процеси и стандарти на обслужване на клиентите. Облеклото на персонала на европейските дилъри ще бъде създадено от шведския моден дизайнер Оскар Якобсон. Последният етап от „Пътят на Volvo до пазара” е персонално обслужване на клиенти на Volvo, което включва въвеждането на техник за персонално обслужване за всеки един клиент на Volvo. При доставката на автомобила клиентът ще бъде представен на техника за персонално обслужване, който ще се грижи за клиента и неговия автомобил през целия период на притежание на автомобила. Тези планове очевидно изискват обширна програма за обучение и развитие, която вече е в ход. Редица държави вече приеха концепцията за техник за персонално обслужване като пилотна програма и удовлетворението на клиентите на тези пазари е нараснало значително. До 2018 г. тази услуга ще се предлага като стандарт от всички дилъри на Volvo по света.

Разширяване на търговията онлайн

В новия уебсайт на Volvo информацията е изложена в съответствие с ценностите на шведската марка.Най-голямата революция, която понастоящем е в ход в автомобилната индустрия, не се случва в централите на самите производители, а в ежедневието на хората. Днес огромна част от клиентите по света пазаруват онлайн. Вместо да ходят от дилър на дилър, купувачите на автомобили сега „ходят” от уебсайт на уебсайт. В резултат на това първият етап от новата стратегия „Пътят на Volvo до пазара” се фокусира върху онлайн лидерството и идентифицира три ключови елемента. На първо място е търговията онлайн и Volvo постепенно ще започне да продава онлайн в световен мащаб. Вместо да заменят дилърската мрежа, онлайн продажбите ще допълват дилърите. В тясно сътрудничество със своята дилърска мрежа Volvo разработи инструмента, за да запази индивидуалния подход, който е толкова важен при купуването, доставката и обслужването на автомобили. Първата успешна стъпка, която компанията предприе в тази насока, беше предлагането само чрез онлайн продажби на специално издание от 1927 автомобили Volvo XC90 през септември  и този успех увеличи още повече ангажимента на компанията към разрастване на дейностите по онлайн търговия. Вместо съществуващата в автомобилната индустрия концепция „Конфигурирайте вашия автомобил от нулата”, Volvo ще предложи на своите клиенти просто и функционално преживяване, започващо с това, което компанията нарича „Изборът на дизайнерите” или пълна спецификация на автомобил, който клиентите после могат да пригодят според персоналния си вкус и бюджет. Веднъж след като изборът е направен, клиентът получава кратък видео материал, който показва избрания автомобил в движение. Резултатът от това е просто, свежо, забавно и първокласно преживяване.

Източник: в-к Монитор