По-компактна, но по-просторна, модерна и по-умна. Всичко това е валидно за новото трето поколение на Skoda Fabia, която бе избрана за автомобил на годината у нас. Към всичко това трябва да се добави, че на външен вид колата е станала малко по-агресивна, но напълно е запазила отличителните белези на модела от предишните генерации. Което е изцяло в тенденциите, обхванали последните поколения на чешката марка. Индивидуалността също е залегнала във визията на новата Fabia, която се предлага в различни цветови комбинации между купе, таван и джанти, като вариантите надхвърлят 125. За по-активната визия помага и леко промененият цялостен силует на модела, който е станал с 3 см по-нисък и с 9 см по-широк. Което помага на новата Fabia да бъде още по-стабилна на пътя. За разлика от повечето съвременни автомобили обаче тук не се наблюдава характерното удължаване. Дори напротив - Fabia е станала с 8 мм по-къса от предшественика си, което означава, че продължава да бъде толкова практична и удобна за града.

Намаляването на дължината и височината обаче не важи за вътрешното пространство. Тук тенденцията е обратна. Мястото за краката на предните седалки е с над 2 см по-дълго, а за пътниците отзад - с 2 мм повече спрямо предходното поколение. Багажникът пък е нараснал до 330 л, което определя на модела първо място в класа му.

Третото поколение на Skoda Fabia е 100% в крак с времето си и по отношение на т.нар. "умни технологии", ставащи все по-популярни в съвременните автомобили. В зависимост от нивото на оборудване те могат да достигнат до 9 броя. Основно се управляват чрез системата MirrorLink, която позволява да свържете смартфона си с автомобила и да използвате чрез него различни онлайн и офлайн функции и приложения, като разговор със свободни ръце, писане на SMS директно от тъчскрийна на централната конзола (функцията не е възможна по време на движение), слушане на музика, използване на навигация с карти на TomTom с висока резолюция, предупреждения за камери за контрол на скоростта, търсене на паркоместа и т.н. Друга доста полезна джаджа е SmartGate. Тя позволява трансфер на актуални данни за автомобила, като разход на гориво, средна скорост, разходи за пътуването и т.н. към смартфон приложения за съхранение и мобилна употреба. Предаването на данни става чрез WiFi.

Fabia III е оборудвана и с изцяло нови двигатели, отговарящи на Euro 6. При бензиновите версии клиентът може да избира между 4. По-малките са с работен обем от 1 л и се предлагат във варианти с 60 и 75 к.с. По-големите 1,2-литрови мотори разполагат с 90 и 110 к.с., като вторият се предлага и със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG. Върховата версия определено е много динамична и би задоволила почти всяка претенция за мощност и пъргавина, но в същото време ще ви изненада и с икономичността си. Последното в пълна сила важи и за по-малките двигатели, които въпреки не толкова високата си мощност предлагат напълно достатъчна тяга и няма да имате чувството, че нещо им липсва. У нас, както и в целия ЕС новата Fabia се предлага и с два дизелови двигателя. Работният им обем е 1,4-литра. Благодарение на по-високия си въртящ момент и двете версии - с 90 и 105 к.с., са много пъргави и наистина приятни за шофиране.

Източник:www.standartnews.com