Новата Mercedes-Benz G-класа се представя в топ форма по време на автомобилното изложение в Детройт. Целта на развойната дейност е да се подобри управлението на пътя и извън него. Резултатът е нова G-класа, която се преставя по-добре на офроуд терени, а на пътя е значително по-динамична и комфортна от предшественика си. И все пак G си остава истински G – благодарарение на добре познатата рама, трите напълно блокирани диференциала и понижаващите офроуд предавки LOW RANGE.

Първите доставки за България се очакват ведната след пазарната премиера на модела през май.

Автомобилът сега има ново независимо окачване с по два носача отпред в комбинация с цял заден носач. Така екипиран и с пътен просвет от 270 mm до предния диференциял, G-класата предлага потенциал за максимална увереност на пътя и удоволствие от шофирането.

Програмата DYNAMIC SELECT сега е на разположение с до пет програми за Gкласата. Тя позволява промяна в настройките на автомобила за секунди, с натсикането на един бутон, като системата променя характеристиките на двигателя, трансмисията, окачването, волана и асистиращите системи по желание на водача.

Автоматичната 9GTRONIC предавателна кутия с хидравличен трасформатор е адпатирана специално, за да посрещне нуждите на офроуд иконата.

В новата G 500 (разход на гориво, комбиниран: 11.1 л/100 км; комбинирани CO2 емисии: 263 г/км) 4.0-литровият пърформанс V8 бензинов двигател осигурява мощно задвижване. Новият битурбо двигател произвежда мощност от 310 kW (422 к.с.) и максимален въртящ момент от 610 Nm при 2000 до 4750 оборота/минута.

По-силна от времето, G-класата е върховият модел сред луксозните офроуд автомобили. Тя е не само най-дълго произвежданият сериен модел на Mercedes, но и прародителят на всички SUV модели, които носят трилъчната звезда. Това е и причината всички офроуд модели на маркара да носят главната буква G в името си.

autopress