Със Sunny и Almera японският производител Nissan имаше силни позиции в Golf сегмента, най-масовият и най-популярен автомобилен клас. Неугледният Tiida, макар и много надежден, накара купувачите в Европа да забравят, че компания има представител в сегмента. Ролята на фара, който трябва да привлече отново вниманието към модел в масовия среден клас, се пада на Pulsar.

Разработвайки го, инженерите на Nissan са се постарали автомобилът да има водещи показатели по отношение на колесната база, пространството за краката отзад и обема на багажника. В добавка Pulsar е оборудван с не толкова масови в класа системи за сигурност. Дизайнерите са дали всичко от себе си, за да хваща колата окото. Живите и икономични двигатели допълват достойнствата на модела.

Как се разминах с катастрофа

Още на изхода на София Pulsar демонстрира защо е нужно внедряването на системи за безопасност като Forward Emergency Braking. Докато оглеждах с любопитство интериора на колата, движейки се в колона, се случиха почти едновременно няколко неща - вик за внимание от колегата, предупреждение за риск от удар от системата, автоматично задействане на спирачките и скачане върху спирачния педал от моя страна. Крайният резултат беше една катастрофа по-малко този ден.

До края на теста установих предимствата и на останалите технологии, обединени под името Nissan Safety Shield. Няколко пъти бях предупреден от автомобила, че излизам от лентата си на движение. Получих и сигнали за присъствието на кола в мъртвата зона на огледалата. При паркирането пък можех да видя цялата зона около Pulsar благодарение на комплекта от четири камери.

При движение назад се задейства и аларма, ако в траекторията на маневрата бъде засечено движение. Няма да скрия, че бях изненадан, че след над 200 километра по мокър път камерата за движение на заден ход даде кристална картина. Оказа се, че това се дължи на системата й за самопочистване, която установява кога е нужно да се намеси, като осигурява измиване с вода и подсушаване с въздушна струя.

Елегантен и функционален салон

Но да се върна към салона на Pulsar, заплеснат по който щях да катастрофирам. Зоната около водача е много удачно подредена, без от функционалността да страда нейната елегантност. Модулът с екрана на системата за забавление и бутоните на вентилационната система е максимално ясен и интуитивен, с 5.8-инчов дисплей и прости контролери. Много ми допадна информационният екран между скалите на километража и оборотомера, който може да бъде настроен да показва навигационните команди, съвети, предупреждения и данни за работата на автомобила.

Новото поколение на системата NissanConnect пък предлага безпроблемна интеграция със смартфони и достъп до приложения като Google и Facebook. Системата включва Bluetooth аудиострийминг Aux-in и USB входове. Шофьорската седалка е удобна, а позицията на седене дава отличен обзор.

Пространство като от по-висок сегмент

Въпреки компактните си размери (дължината е 4.39 метра) благодарение на най-дългото междуосие в класа (2.70 м) и интелигентна конфигурация Pulsar предлага отзад място, по-голямо дори от средното за по-високия D-сегмент. Тоест отзад е широко независимо колко високи са пасажерите. Практичният багажник завършва майсторското конфигуриране на модела, като комбинира голям обем (минимум 385 и максимум 1395 литра) с широк отвор за товарене.

Бензиновият мотор е гъвкав, но пък дизелът е икономичен

Факт е, че в сравнение с конкурентите моделът на Nissan е доста скромен по отношение на номенклатурата от мотори - за момента имаме само един дизел и един бензин. Безспорно е обаче, че те задоволяват вкуса на най-широката възможна клиентска маса, като аз лично трудно избрах своя фаворит.

Първите си впечатления натрупах с Pulsar с новия 1.2-литров бензин с мощност 115 конски сили и механична скоростна кутия (има го и с безстепенна автоматична). В комбинация с големия въртящ момент от 190 Нм при едва 2000 об./мин. двигателят осигурява на колата рязко ускорение и гъвкавост. Моторът без проблем поддържа 140 км/ч, като не натрапва с неприятни шумове присъствието си. Широкият оборотен диапазон, в който е налице въртящият момент, прави изпреварванията с Pulsar приятна задача.

С този двигател колата е и малко по-пъргава в класическата спринтова дисциплина от 0 до 100 км/ч (10.7 секунди за бензина и 11.5 сек. за дизела). В рамките на теста при доста динамично каране автомобилът се задоволи с 8 л/100 км, докато на дизела при същото темпо му стигнаха и 6.
Шестото поколение на 1.5-литровия дизел, ползван от групата Renault Nissan в Pulsar, предлага 110 конски сили.

Със сигурност той ще се понрави на пътуващите на дълги разстояния с тихата си и спокойна работа и умерен апетит. Ако финансовият аспект нямаше значение, определено бих предпочел него, но разликата от 4000 лева в цената го прави икономически оправдан избор за навъртащите над 40 000 км на година. Иначе и двата мотора идват с много прецизни механични скоростни кутии.

Рисуващ завоите

Окачването на Pulsar е издържано в най-добрите традиции в сегмента, като комбинира комфортна возия с безупречно пътно поведение. С цел допълнително подсилване на удоволствието от шофирането серийно Pulsar разполага със системата Active Trace Control, която подпомага следването на зададената с волана траекторията, като прилага леки спирачни импулси на отделните колела. Резултатът е плавно завиване и отлично сцепление при ускоряване на излизане от завои.

Ценовото позициониране

Pulsar се предлага в четири нива на оборудване, като цените тръгват от 29 990 лева с ДДС. На разположение са и версии, ползващи данъчен кредит. Поглед към ценовите листи на конкурентите показват, че на пазара има и доста по-достъпни модели (виж таблицата). Pulsar обаче е добре позициониран спрямо офертите на другите японски компании, които се явяват основни конкуренти. Освен това още в стартовото изпълнение - Visia, моделът на Nissan предлага климатик, пълен ел. пакет, информационен екран на приборното табло, бордови компютър, система за следене на налягането в гумите, стабилизираща програма, шест въздушни възглавници, аудиосистема с Bluetooth свързаност и т.н.

Информация: http://www.capital.bg/