рез следващата година ще стартират тръжните процедури за строителство на участъците от АМ „Хемус“ от Боаза до пътя Ловеч – Троян и от там до Русе - Велико Търново.
Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Дончо Атанасов в предаването „Седмицата“ на „Дарик" радио.
Стремежът на АПИ през 2018 г. е да пусне и тръжните процедури за изпълнители на автомагистралата „Русе – Велико Търново“, която е с приблизителна дължина 133 км. Участъкът Русе - Бяла, заедно с пътя през Кресненското дефиле, са най-натоварените и с най-много пътнотранспортни произшествия отсечки и затова е важно да бъдат изградени колкото се може по-бързо. Там, където е изградена магистрала или нов път, има нов живот, подчерта Атанасов и даде за пример участъка от АМ „Марица“ край Димитровград, където в момента се строят нови предприятия и се създават работни места.
Най-късно през пролетта на 2019 г. трябва да започне изграждането на най-сложния участък от АМ „Струма“ през Кресненското дефиле, между Крупник и Кресна. Отсечката трябва да е готова до края на 2023 г., за да не се загуби европейското финансиране.
Той обясни, че одобреният от Министерството на околната среда и водите Доклад за оценка на въздействието върху околната среда предвижда трасето за Гърция да преминава по съществуващия път Е-79, а за София да е по нов терен. Индикативната стойност на варианта на трасе с разделяне на посоките на движение е около 1 млрд. лв. Предсрочно - до края на 2018 г., ще е готов участъкът от Кресна до Сандански, който в момента се изгражда.
По план през юни месец следващата година ще завърши разширяването на пътния участък между Поморие и Ахелой, както и обхода на Ахелой. Така ще се улесни трафика през туристическия сезон по пътя Бургас - Слънчев бряг.
Председателят на УС на АПИ съобщи, че през тази година експериментално е засаден снегозащитен пояс от 700 кипариси в участък от магистрала „Тракия“ край Карнобат, където се образуват опасни снегонавявания.

api.bg