Японската компания Toyota публикува официални изображения на обновения Avensis с каросерии седан и комби. Още преди няколко месеца нашият фотограф успя да улови конкуренцията на VW Passat и Opel Insignia на тест драйв. Публичният дебют на новия автомобил ще се състои след дни на салона в Женева. Последно Toyota Avensis беше обновен за изложението IAA във Франкфурт през 2011, а от 2009 насам Avensis с работното обозначение T27 е в търговската мрежа. Новото 4-то поколение ще стартира с комби и седан. Дизайнът на автомобила  е разработен от дизайнерско студио във Франция, а производството ще се осъществява във Великобритания.

Рестилизираният Toyota Avensis се характеризира с изцяло променена предна броня. Фаровете са по-тесни и достигат до средата на предната броня, където е логото на Toyota. Подобна хромирана решетка има и над номера на автомобила. Новоконфигурираната престилка с големите въздухозаборници придава по-агресивен облик на Avensis. В задната част престилката също е преработена, дори и светлинните графики са адаптирани спрямо стила на фаровете. Очакват се промени и във вътрешното пространство.

Динамичните характеристики на колата обаче за момента пазят в тайна. В двигателната гама на актуалното поколение влизат дизелови агрегати с работен обем 2,0- 2,2-литра, както и 1,8-литров бензинов мотор.
Най-вероятно обновеният модел ще бъде окомплектован  с нови мотори с висока горивна ефективност. Става дума за агрегати с работен обем 1,0 и 1,3 литра, които компанията разсекрети през април миналата година. От компанията съобщават, че двигателите са станали с 10-30% по-икономични  от своите предшественици. Това е станало възможно благодарение на новия принцип на смесообразуване, който е приложен в тези задвижващи агрегати.

Моторът с работен обем 1,3 литра има повишена степен на компресия (13,5). Двигателят е допълнително доработен. За това как са се променили  динамичните му показатели, производителят не съобщава. Но за сметка на това е известно, че този мотор е най-добрият в света като горивна ефективност с 38%. В сравнение с настоящия 1,3-литров двигател на марката новият агрегат е станал по-икономичен с 15%. В случая с 1,0-литровия агрегат горивната ефективност възлиза на 37%. Двигателят е разработен съвместно с компанията Daihatsu и според производителя е станал почти с една трета по-икономичен.

Информация:"Auto Motor und Sport"-ams.bg