Трафикът е проблем във всички големи градове, а изоставените по улиците стари автомобили са още един проблем, с който властите трябва да се справят (това не важи за България). За замърсяването на въздуха и високите нива на шум няма да говорим, те се подразбират.

А в Сингапур проблемът с трафика е стигнал критичната си точка. Суверенният град се простира на площ по-малка от тази на Ню Йорк и в него живеят 5,6 млн. човека. Той като той е изключително добре финансово развит, жителите му могат да си позволят покупката на автомобил, макар това удоволствие да е изключително скъпо: автомобилът в Сингапур струва няколко пъти над цената на същия в други краища на света. Това също е мярка, предприета преди години от властите с цел ограничаване на автопарка в града, но тя не сработва.

Проблемът на Сингапур се крие в това, че той не може да се разраства, тъй като е разположен на остров, а 12% от площта му вече е заета от пътна инфраструктура.

Така, след като космическите цени на новите автомобили не можаха да спрат жителите да купуват, властите предприемат драстичен ход. До моента всеки желаещ да купи нова кола в Сингапур, първо е трябвало да получи разрешително от правителството. А получаването на такова не е никак лесно, тъй като до момента бе разрешено автопаркът да се разраства с 0,25% на година (спрямо броя на автомобилите към края на 2016 г.).

Е, от февруари 2018 г. този процент ще е 0. Нови коли в Сингапур няма да може да бъдат закупени до 2020 г., когато това решение ще бъде преразгледано.

Подобна забрана не означава, че властите искат да ограничат мобилността на хората, напротив. Те правят всичко възможно да я подобрят. С $1 млрд. те са подобрили автобусните връзки в града. В следващите пет години правителството ще продължи с инвестиционната си политика, равняваща се на $20 млрд., свързана с развитие на нови метрото станции и лъчове. $4 млрд. ще дадат за обновяване и модернизация на съществуващата мрежа, други 4 млрд. ще отидат за автобусен транспорт, който да бъде предостъпен на подизпълнители.

Сингапур е специален случай, който вероятно (но не на 100%) няма да се повтори на друго място. Той обаче е нагледен пример за това, колко трудно е ограничиш хората да притежават автомобил.

По информация от Вести бг.