Петото поколение на Opel Corsa вече е налице. To идва с нов дизайн, нов интериор, нови двигатели, нова ходова част и супермодерни технологии, присъщи за доста от по-високите класове автомобили. Забелязва се известна прилика с Corsa D, но само в силуета. Ако човек се загледа дори малко, ще види, че няма нито един детайл, който да е идентичен с предишната модификация. А и е станала по-симпатична. Отпред компактният градски модел от Рюселсхайм определено е последвал тенденцията от лайфстайл хита Adam. Отзад Corsa E изглежда по-агресивно, особено в тривратата версия. Вътре в купето новото поколение е колкото симпатично, толкова и модерно. Виждаме сравнително сериозната промяна в арматурното табло. В него се открояват само най-важните елементи - скоростомерът и оборотомерът, а датчикът за температурата на мотора и нивомерът за горивото в резервоара вече са се "качили" най-горе и подават данните дигитално, като така пестят място. Дизайнерите са намерили идеалните пропорции за волана и бутоните по него, които доста улесняват шофьора, особено, ако за първи път сяда в тази кола. Последното важи и за централната конзола. Човек веднага ще забележи, че ги няма множеството бутони. Повечето от тях са заменени от тъчскрийн, чрез който се командват глезотийките в колата. 7-инчовият цветен дисплей е съчетан с инфо-развлекателната система IntelliLink, която вече познаваме от Astra, Insignia и Mokka. И която може лесно да се свърже с вашия смартфон, независимо дали той използва Android или iOS.

Модерните технологии в Corsa E изобщо не свършват до тук. Тя разполага с още куп полезни джаджи, популярни сред по-големите автомобили, като камерата Opel Eye, която чете пътни знаци и ни ги проектира на малкия дисплей в арматурното табло, функцията за предупреждение за рязко спиращ автомобил пред нас, за неволно напускане на лентата и други важни за безопасността модерни асистенти. Петото поколение на модела е събрало доста иновации, характерни за "батковците". Предни LED фарове, паралелно с това и завиващи, функцията за бързо размразяване на предното стъкло и т.н. Corsa е претърпяла и сериозна еволюция на ходовата част. Иженерите са се постарали да подобрят почти всяка част от окачването. Така тя е станала по-стабилна и по-комфортна. При градско шофиране пък шофьорът разполага с настройка за волана CITY, която допълнително усилва сервото и прави управлението при по-бавна скорост доста по-лесно. Полезна функция е и асистентът за паркиране. Corsa E идва и с нови двигатели. Акцентът пада върху 1-литровия 3-цилиндров ECOTEC Direct Injection Turbo. Той се предлага в 2 варианта - с мощност от 90 и 115 к.с. Моторът е серийно и със Start/Stop система. Гамата на бензиновите двигатели се допълва от 1,4-литровия турбомотор, както и от атмосферните с работен обем от 1200 и 1400 кубика. В дизеловата гама бъдещите собственици могат да разчитат на изцяло модернизираният 1,3 CDTI, който също се предлага в 2 варианта на максимална мощност - 75 и 95 к.с. У нас цената на Corsa E тръгва от 18 795 лв. с ДДС. Най-скъпата модификация струва 38 490 лв. с ДДС за суперспортната версия OPC с 1,6-литров бензинов мотор и впечатляващите за това купе 210 к.с.

Информация :Вестник "Стандарт" - www.standartnews.com