Сензорен екран заменя бутоните

При лансирането на 508 дизайнерите бяха прекалили малко с броя на бутоните в салона, но сега той е намален, като повечето настройки се правят през 7-инчов сензорен екран. Още при първата маневра забелязах другата новост в оборудването - камерата за заден ход, много полезна и с отлична картина денем, но за съжаление абсолютно безполезна нощем. Предупреждението за автомобил в мъртвата зона на огледалата, което също се появява в модела, обаче ми беше от полза по всяко време на денонощието. Предимството на системата е, че постоянно индикира потенциалната опасност, независимо дали е подаден мигач за маневра.

Екодинамика

Тестовото Peugeot 508 ми се представи в най-високото от четири нива на оборудване Allure и вероятно с най-желаният двигател - двулитров дизел нова разработка със 180 конски сили и ниски нива на вредни емисии, за което заслуга има и добавянето на течност за неутрализиране на азотните окиси. Да си призная, екоефектът малко ме интересуваше. Далеч по любопитен бях как върви френската лимузина с този двигател и новата автоматична кутия. Бих казал, че с тях 508 е истинска фурия, при това изненадващо икономична. Дизелът реагира като ужилен на всяко настъпване на педала на газта, а автоматът сменя предавките без загуба на тяга, все едно е с два съединителя. При спокойно каране пък има преливане от скорост в скорост без неприятни сътресения.

Абонат за лявата лента

Скоростните ограничения по магистралата само събуждат желанието на 508 за спринт, като при 140 км/ч дизелът мърка на малко над 2000 оборота. При появата на присветкащ бързак в лявата лента автомобилът може да освободи бързо полосата благодарение на отличното доускорение.

За разлика от други модели в сегмента, който глезят с мека возия, френската лимузина вози доста стегнато, на моменти дори прекалено. За сметка на това явно насоченият към купувачите, за които шофирането е страст, автомобил, е абсолютно невъзмутим в завоите. Кормилното управление е стегнато и прецизно, като предава към предните колела точно командите, които очаквате да последват вашето движение с волана.

Задължителната екстра

Ако се чудите коя от предлаганите екстри да изберете, моят съвет е да прежалите 2300 лева и да вземете фаровете с LED светлини. Те просто променят шофирането на тъмно, като дори мократа настилка "не попива" светлината. Три допълнителни светодиода пък се грижат за осветяването настрани при завой, а системата за автоматична смяна между къси и дълги работи изключително прецизно.

Лъв на диета

Да си призная честно, нямах специално измислен маршрут за 508, дори си мислих да го покарам малко, колкото да придобия представа и да го върна. В хода на теста обаче така се пристрастих към тази кола, че си измислях нови и нови маршрути, докато отреденото ми време за теста изтече. А с новия дизел с пежото можете да се возите на воля. Аз навъртях почти 1000 километра, от които почти половината по магистрала, немалко в града и въпреки това разходът беше 6.4 л/100 км. Справка с второто показание на бордовия компютър показа, че за 2300 километра каране все от колеги, които имат тежък десен крак, средната консумация пак е толкова. Производителят обаче обещава дори още по примамлива стойност - 4.6 на сто в смесен цикъл.

В заключение остава да спомена, че купувачите на 508 в България мога да избират между седан и комби, като автомобилът се екипира със седем двигателя с мощности между 115 и 204 конски сили и дизел-електрически хибрид. Цените тръгват от 37 479 лева с ДДС, като екипирано с всички екстри, 508 струва близо 63 000 лева.

Източник: http://www.capital.bg