Първият етап на рали Дакар 2018 беше най-късият с дължина от само 31 километра, но въпреки това предложи ясна представа за предстоящите изпитания, след като състезателите навлязоха директно в дюните. И четирите екипажа на PEUGEOT 3008DKR Maxi се концентрираха върху това да преминат през етапа без проблеми.

• Стартирайки от първа позиция в резултат на победата си от 2017 година, Стефан Петерханзел / Жан-Пол Котре финишираха етапа на 11-то място, след като приеха сравнително предпазлив подход. Екипажът премина и през стресова ситуация на пътната отсечка, само няколко километра преди етапа, след като бяха ударени отзад от друг автомобил, но по тяхното 3008DKR Maxi нямаше поражения.

• В горещите условия, Сирил Депре/Давид Кастера направиха солиден старт от перуанската столица Лима с регистрирането на 15-то най-добро време. Въпреки че постигнаха добро темпо през пясъчния етап, те знаят много добре, че истинското изпитание стартира чак утре.

• Бившите победители в Дакар - Карлос Сайнц и Лукас Круз, използваха своя огромен опит, за да се справят с пясъчните дюни и достигнаха бивака Писко една позиция след Депре / Кастера на 16 място.

• Себастиан Льоб / Даниел Елена бяха фокусирани върху това да достигнат финала на етапа, след като в началото му при тях възникна проблем със спирачната система, който доведе до изоставане от пет минути.

КЛАСИРАНЕ ЕТАП 1:

1. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, 14m22s
2. Bernhard Ten Brinke (NLD) / Michel Perin (FRA), Toyota 4WD, +25s
3. Nicolas Fuchs (PER) / Adrian Mussano Fernando (ARG), Borgward 4WD, +34s
4. Bryce Menzies (USA) / Peter Mortensen (USA), Mini 2WD, +38s
5. Nani Roma (ESP) / Alex Haro Bravo (ESP), Mini 4WD, +53s
6. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, +54s
7. Lucio Alvarez (ARG) / Robert Howie (ZAF), Toyota 4WD, +1m12s
8. Mikko Hirvonen (FIN) / Andreas Schulz (DEU), Mini 2WD, +1m36s
9. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, +1m45s
10. Martin Prokop (CZE) / Jan Tomanek (CZE), Ford 4WD, +2m04s
11. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +2m15s
15. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +2m36s
16. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, +2m39s
29. Sébastien Loeb (FRA) / Daniel Elena (MCO), PEUGEOT 3008DKR Maxi, +5m37s


Стефан Петерханзел (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°300)
11 позиция в Етап 1
“Днес не се чувствах истински уверен на дюните. Слънцето беше много високо, в резултат на което нямаше сянка по върховете на дюните, което ги направи трудни за различаване. Натъкнахме се на паднал мотоциклетист. Поради това, че не се чувствах напълно сигурен, реших да играя на сигурно и ще видим как ще се представим утре”.

Сирил Депре (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°308)
15 позиция в Етап 1
“Беше сравнително добър старт, наред беше, без истински проблеми. Дюните се размиваха, но усещането ми за автомобила беше добро. Вятърът издухваше по малко пясък от билата и видимостта не беше много добра. Етапът беше малко по-къс, отколкото предпочитам: предпочитам по-дългите етапи за издръжливост, но общото ни време беше добро. Чувствам се позитивно и основното нещо сега е това, че Дакар най-накрая започна; чудесно е да бъдем тук и очаквам с нетърпение това, което предстои”.

Карлос Сайнц(PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303)
16 позиция в Етап 1
“Като цяло, това беше от онези етапи, в които имаш повече какво да загубиш, отколкото да спечелиш. Ако атакуваш, можеш да спечелиш няколко секунди… или да загубиш няколко минути. Предпочетохме да бъдем внимателни. PEUGEOT 3008DKR работи добре. Сериозната работа започва утре”.


Себастиан Льоб (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°306)
29 позиция в Етап 1
“Беше ужасно за мен, защото загубих спирачките изцяло след като изминахме три километра и карах 28 километра без каквито и да било спирачки. Трябваше да се движим много бавно, защото ситуацията беше сложна по хребетите на дюните: не се виждаше спускането и беше много лесно да се направи грешка. Беше важно да не се предприемат рискове в такава ситуация, и поради това просто финиширах етапа. Това беше всичко което исках, след проблема. Тук сме, ще се справим и утре ще бъде ново начало, но днес беше труден старт. Смятам, че е просто проблем със спирачките и не би трябвало да е проблем за механиците”

ЗНАЕТЕ ЛИ ЧЕ?
PEUGEOT присъства в Перу повече от 70 години. От януари 2017 година, компанията е представлявана от SK Berge също така в Чили и Колумбия. Възможностите на SK Berge в Перу по отношение на автомобилните продажби, логистиката и финансовите услуги са от съществен принос за достигането на целите на развитие на Peugeot в Перу.

КАКВО ПРЕДСТОИ?
Вторият ден включва кръгов етап с дължина от 278 километра от и до Писко: със само 11 километра припокриване, това е първото пълноразмерно изпитание на ралито. Поради това, че автомобилите ще тръгнат преди мотоциклетите, няма да има следи, които да следват лидерите. Това ще направи добрата навигация от основно значение, като ще постави фокус върху работата на навигаторите. С каньони в първите 40 километра на специалния етап, последвани от пясъчни дюни, теренът ще предложи разнородно изпитание.

www.peugeot.bg