В плана на шефа на PSA Карлос Таварес за Opel задължително ще фигурира намаляването броя на моделите на старата немска марка, концентрирането й към пазарните сегменти с висок марж на печалбата и развитие на електрическата линия за цялата PSA Group, според Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Бившото вече поделение на General Motors, закупено от PSA през август тази година, ще обедини системата си закупуване на материали и компоненти с тази на френската група и ще навлезе в нови за нея пазари, които бяха закрити за Opel, заради рестрикции от страна на GM.

Тези промените, които очакват Opel са в основата на плана на Карлос Таварес и ще бъдат представени на пресконференция в четвъртък от новия шеф на Opel Михаел Лохшелер в щаб-квартирата на марката в Рюселсхайм. Естествено ще присъства и новия супер-бос Таварес.

Техническият център на Opel в Рюселсхайм ще се специализира в инженерни разработки, фокусирани и върху пълната електрификаия на всички модели от гамите на марките в PSA.

PSA ще изисква от Opel да намали разходите си за труд и намаляване на други странични разходи, да намали отстъпките в цените си, за да може цената на моделите да е близка до каталожната им цена.

Всички бъдещи модели на Opel ще се базират на технологии на PSA, платформи, двигатели и трасмисии. Това ще помогне на Opel да постигне висока горивна икономичност, която не може да бъде реализирана със сегашните задвижвания на марката.

Планът за реструктурирането на Opel следва същата стратегия използвана от Таварес, която позволи завръщането на PSA на печеливши позиции след дълги години на загуби. Според плана Opel трябва да приключи със загубите през 2019-а година и да има два процента оперативна печалба през 2020.