Шасито е тръбно с елементи от карбон и композит, тежи 1150 кг и ускорява до 100 км/ч за 3,5 сек. Супер автомобил от България звучи направо невероятно, но проектът се осъществява от 5 години и вече е в много напреднал етап. В деня на обявяването на фалита на производителя на бутикови автомобили Spyker бе представен пред медиите и обществеността автомобила Sin. Създател е автомобилният състезател Росен Даскалов от Русе, а развитието на проекта буди възхищение. Колата Sin е с дизайн и части, изработени в България, а сглобяването се извършва във Великобритания, където легализирането на подобен тип автомобили е по-бързо и лесно. Подобно на почти всички сродни модели, и родният има сериен и състезателен вариант. В плановете на Даскалов се включва производството на 10 коли месечно, но все още проектът и автомобилът се развиват.

Шасито е тръбно с пуш-род окачване, а каросерията от карбонови и композитни материали. Машината и калъпите, в които се създават външните елементи, са създадени също от екипа на Даскалов. Двигателят е взет от Chevrolet - LS3 6,2 литра V8 с 450 к.с. и 430 Нм, а предавателната кутия е 6-степенна механична, която се монтира и в моделите на Lamborghini. Като опция се предлага и секвенционална кутия. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч е 3,5 сек, а максималната скорост около 300 км/ч. Масата е едва 1150 кг.

"Постоянно променяме настройките на окачването. Във Великобритания има много неравни пътища и целта ни е да намерим оптималния баланс между мекота на ходовата част, но стабилно спиране например от 200 км/ч и да няма усукване в завоите", коментира Даскалов. Състезателната кола има хомологация за GT4 класа и използва двигател LS7 V8 7,0 литра, също от Chevrolet. Мощността е 610 к.с., а максималният въртящ момент 550 Нм.

От следващата година в европейския шампионат на SRO GT4 ще се пусне български отбор със Sin. Идеен ръководител на този проект е Владимир Илиев, а все още пилотският състав не е ясен, но интерес имат младоците Григор Григоров и Павел Лефтеров. Отборът ще е съставен и от български механици.

Именно Григоров и Даскалов направиха демонстрация за присъстващите на авиобазата "Лесново" с двата автомобила. В първите месеци на 2015 г. ще се проведе тест, на който всички желаещи пилоти могат да изпитат автомобила. Годишната асистенция за момента не е определена, но най-вероятно ще бъде около 60 000 паунда. Точно толкова струва и серийната кола Sin. "Журналистите в Англия написаха, че това е първата супер кола, която струва по-малко от една къща. Партньорите ми от Великобритания ме съветваха да я продаваме за 100 000 паунда, но тогава клиентите ни щяха да се сблъскат с проблем, който имам и аз при избора на автомобил - високата цена", коментира Даскалов.

Името на автомобила - Sin (от англ. грях), идва от песента на групата "Пет шоп бойс" - It's a sin. Преди да започне да се състезава със своята кола Sin във Великобритания със серията GT Cup, Даскалов участваше с BMW М5 и Radical в пистовия шампионат в клас Е-max. Също така е собственик на оторизиран сервиз на BMW Русе Кар.

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo АТ: Семейната искра

 При излизането си през 2012 г. Opel Zafira Tourer обра овациите с дизайна си на семеен космически кораб. Две години по-късно обаче прекрасният ван има нужда и от нещо ново под капака, за да се бори с конкурентите си с много място за място под слънцето. В Рюселсхайм работят активно по въпроса и се фокусират върху задвижващите агрегати - до 2018 г. компанията ще представи общо 13 нови двигателя. „Шепнещият дизел“ 1,6 CDTI и 1,6 SIDI вече се предлагат за комфортния цар на пространството. Ние тествахме Zafira Tourer с иновативния бензинов мотор със 170 к.с. и 260 Нм и 6-степенна механична трансмисия. Както името подсказва (SIDI e съкращение от Spark Ignition Direct Injection), двигателят разчита на директно впръскване на горивото. Този агрегат се явява топмоторизацията за вана – но в по-мощната си версия с 200 к.с. (при която не може да бъде комбиниран с механична трансмисия).

SIDI не дразни слуха и остава приятно тих дори и при по-сериозно натоварване. От мерките на т.нар. саунд инженеринг като специалната изолация на капака на клапаните от цилиндровата глава определено е имало ефект. Основна роля при намалението на вибрациите играят двата балансиращи вала, свързани с верига. Верига е използвана и за задвижването на разпределителните валове. 1,6-литровият агрегат създава добра увереност при изпреварвания, като предоставя максималния си въртящ момент много рано – още при 1650 об/мин. При високи обороти обаче моторът сякаш леко се „задъхва“. Средният разход на тежащия около 1,6 тона 7-местен автомобил се върти около 9 литра на 100 км – което е прилично постижение за автомобил от такъв калибър. Еластичният мотор позволява по-рядка работа с лоста на 6-степенната скоростна кутия – който е разположен удобно и високо.
Извод

Zafira Tourer е едно от най-добрите средства за транспортиране на семейството. Новият 1.6 SIDI й осигурява добра динамика и работи, без да се натрапва акустично – но не забравяйте, че не може да ви осигури разход на дизелов, какъвто би се харесал на хората, изминаващи много километри. За бензинов автомобил с толкова много място и такива габарити обаче консумацията е повече от прилична.

Spyker обяви банкрут

Днес компанията Spyker официално обяви банкрут, след като Окръжният съд на Централна Холандия наложи мораториум върху плащането, гарантирано на компанията Spyker. Причината е, че то не пристигна навреме. Така историята на марката приключи само 15 години след създаването й. Виктор Мюлер, неин основател, сподели в официално комюнике мисъл на Чърчил, че това не е краят, не е дори началото на края, но може би е краят на началото.

Той смята да намери начин да възкреси марката колкото се може по-скоро, „ако приемем, че успеем да се слеем с производител на високоскоростни електрически самолети и да разработим революционни електрически автомобили Spyker“, добавя той. Изявлението му за медиите завършва със слогана на марката, който е на латински: Nulla Tenaci Invia est Via (За упоритите няма непроходими пътища).

Информация: Autobild