Преработката на колата се състои в преминаването на захранване с водород. За превръщането на Tesla Model S във водороден автомобил се искат 50 000 евро. Така колата става автомобил работещ с горивни клетки /fuel cells/ и вече носи обозначението H2esla.

Резултататът от преустройството е повишена двойно автономност – изминават се 1000 км с едно зареждане. С най-дълъг пробег с едно зареждане на акумулаторите може да се похвали версията Model S 100D – автономноста й с едно зареждане достига 539 км по оценките на EPA.

Водородната Tesla Model S е дело на холандската компания Holthausen Group, която се занимава с доставки на газ и с устойчива енергия. Първоначално модификацията е била направена с експериментална цел, но вече модифицирането се предлага и на пазара.

Holthausen Group планира серийно да преоборудва калифорнийския електрокар във водороден автомобил и фирмата вече е започнала да получава поръчки от други страни. Цената на услугата по преустройството възлиза на 50 000 евро.

За да може Tesla Model S да стане водородомобил, специалистите променят операционната система на колата, заменят акумулаторите с горивни клетки и добавят резервоари за водород.