INFINITI QX50:

Премиум SUV оборудван с революционни технологии върху изцяло нова платформа

 

· VC-Turbo: Първият двигател в света с променливо съотношение на компресията вече е в производство

· Изцяло новата платформа предлага усъвършенстваност, прецизност и интериорно пространство

· ProPilot Assist: Интуитивните технологии помагат на водача и предлагщи на пътниците безопасност и свързаност

· Забележителни пропорции с ключовия за INFINITI дизайн с „Мощна елегантност“

 

Новият QX50 е най-неустоимият INFINITI до този момент. QX50 е премиум компакт SUV, оборудван с революционни технологии и открояващ се дизайн, издигнат върху изцяло нова платформа.

 

„Модел QX50 е най-важният модел, който някога сме пускали на пазара, защото той е въплъщение на всичко, което символизира марката: Невероятен дизайн, иновативна технология и спиращ дъха устрем. Като премиум компакт SUV, QX50 е правилният модел в правилното време в един от най-бързо растящите сегменти в световен мащаб.“

Крисчън Меуниер, вицепрезидент – INFINITI GLOBAL DEVISION

 

VC – Turbo - Първият в света двигател с променливо съотношение на компресията е в производство

„Технологията, която позволява променливото съотношение на компресията е пробив в разработката на силови агрегати. INFINITI QX50, задвижван от нашия VC – Turbo, е първият автомобил в серийно производство, който предоставя на водачите двигател, трансформиращ се при нужда. Това задава нов стандарт за способностите на силовите агрегати.“

Крисчън Меуниер, вицепрезидент – INFINITI GLOBAL DEVISION

 

 

MEDIA INFORMATION

 

VC – Turbo е първият в света масово произвежван двигател с променящо се при нужда съотношение на компресията. Това е пробив в дизайна на двигатели с вътрешно горене. 2.0-литровият VC – Turbo регулира съотношението на компресия за максимална мощност и ефикасност. Той комбинира мощността на 2.0-литров бензинов турбо двигател с въртящия момент и ефикасността на четирицилиндров дизвлов двигател.

 

Многоточкова система постоянно увеличава или намалява обсега на буталата, за да регулира съотношението на компресията. Високото съотношение на компресията спомага за ефикасността, а ниското за повече мощност и вътящ момент. Двигателят VC – Turbo предлага всякакво съотношение на компресия вариращо между 8:1 (за високи динамични показатели) и 14:1 (за ефикасност), което повишава контрола на водача.

 

Двигателят предоставя мощност от 268 к.с. (200 кВт) и 380 Нм. въртящ момент, най-добрата в класа си комбинация между четирицилиндрова мощност и вътящ момент. Моделите със задвижване на предните колела предлагат 35% повишение в ефективността при разхода на гориво в сравнение с предхождащия V6 бензинов QX50, а моделите със задвижване на четирите колела предлагат 30% повишение в ефективността.

 

Двигателят е оборудван с вариаторна скоростна кутия (CVT), за непрекъсната мощност. Многобройните ѝ предавки перфектно си пасват със способността на двигателя да се трансформира.

 

Изцяло нова платформа, предвиждаща шофирането и завиването

„SUV кросоувър пазарът е номер едно премиум сегмент в глобален аспект. QX50 е ключовият модел на INFINITI и като такъв предлага на премиум купувачите всичко, което биха поискали от кола от този клас благодарение на разработката на изцяло нова платформа, която е комбинация от просторност и вместимост. “

Франсоа Банкон, вицепрезидент – Продукти и програми

 

Оборудван с двигател, разположен в предната част на автомобила, с базово задвижване на предните колела, INFINITI QX50 е изграден върху изцяло нова платформа, която задава нови стандарти за усъвършенстваност, прецизност и интериорно пространство в премиум компакт SUV сегмента.

 

Платформата позволява по-голяма вместимост от преди, което прави интериора на QX50 идеален за пътници и товар.

 

 

 

INFINITI QX50 представя първото използване на стомана със супер висока якост SHF (Super High Formability), 980 мегапаскала, която допълнително подсилва изцяло новата платформа. Материалът с висока якост може да бъде моделиран в несравними форми, намаляващи теглото и повишаващи издържливостта при огъване с 23% спрямо настоящия модел QX50. Тази водеща в сегмента издържливост позволява на автомобила да устоява на огъване и вибрации, както и да редуцира нивото на шума в интериора.

 

 

Новите ProPILOT технологии за асистенция при шофирането по ендолентови пътища

 

„ProPILOT Assist технологиите на INFINITI предоставят асистенция, когато има нужда от такава, и допринасят за удоволствието от шофирането и чувстовото за сигурност на водача. Ние целим да подпомогнем водача и да повишим удоволствието, което изпитва от шофирането, не да го изключим от уравнението.“

Франсоа Банкон, вицепрезидент – Продукти и програми

 

Клиентите на INFINITI заявиха своето желание да останат ключов елемент от уравнението на шофирането, затова идеята на бранда за автономно шофиране спря да включва стъпката за напълно безпилотно шофиране, на което са се посветили други производители на автомобили.

 

Функцията „co-pilot” - от технологиите за подпомагатне на автономното шофирането на INFINITI – придава чувство за сигурност на водача, ангажирайки автомобила с по-обременяващите задачи и позволявайки на водача да запази пълен контрол на пътя.

 

В QX50, технологиите ProPILOT Assist помагат на водача да контролира ускорението, спирането и завиването при шофиране по еднолентови магистрални пътища.

 

Могъщ екстериорен дизайн и интериор, изработен на ръка

Оставайки верен на дизайна на QX50 Concept и QX Sport Inspiration, аеродинамичният ектериор на QX50 въплъщава ключовата за INFINITI „Могъща елегантност“ за SUV сегмента, характеризирана чрез дизайнерски език и загатвания. Дизайнът обединява уверената стойка с интелигентната вместимост, докато дълбоките линии на характера подсилват артистичността, дошла от човечка ръка.

 

Повдигнат на 1,679мм. височина, QX50 грабва погледите на пътя. Високата позиция на водача увеличава видимостта по време на шофиране или паркиране. Аеродинамичната ефикасност е ключова за дизайна на QX50 – коефициентът на

съпротивление е понижен с 6% спрямо предходния модел. Цялостният дизайн е направен, за да подсилва въздушния поток отгоре, около и под автомобила с минимална турболенция.

 

Ненадминатото интериорно пространство, артистичната употреба на висококачествени материали и модерната изработка правят салона толкова приветлив и комфортен, колкото и разчупен. Направен с мисъл за водача и за пътниците, QX50 предлага пакет от технологии, който подсилва изживяването от шофирането. Неговата атмосфера, изпълнена с асиметричност и свързаност, е създадена, за да срещне нуждите както на водача, така и на пътуващите.

 

Интериорът има водещо в сегмента пространство благодарение на плъзгаща се задна седалка, която покачва възможността за вместимост на товар и осигурява повече място за краката на пътниците. Обемът на багажника се увеличава от 895 л. на 1,048 л., а когато задната седалка бъде плъзната максимално напред и сгъната, обемът се покачва на 1,669 л. Когато всички седалки са по местата си, в QX50 могат да бъдат вкарани три чанти за голф или детска количка в легнало положение и пак да остане място за още товар. Жабките под краката позволяват вместването на още предмети.

 

 

Технически данни

 

Каросерия и шаси

Петвратен премиум компакт SUV с пет седалки. Четирицилиндров двигател с променливо съотношение на компресията и турбокомпресор. Задвижване на предните колела или задвижване на всички колела с вариаторна скоростна кутия (CVT).

 

Двигател

2.0 – литров бензинов VC – Турбо

 

Вид Четирицилиндров двигател с променливо съотношение на компресията и турбокомпресор.

 

Кубатура 1,997 куб. см (8:1) ~ 1,970 куб. см. (14:1)

 

Съотношение на компресия 8:1 ~ 14:1 (вариращо)

 

Максимална мощност 268 к.с. (200 кВт при 5,600 об/мин

 

 

Максимален въртящ момент 380 Нм при 4,400 об/мин

Клапани 16

 

Смукателна система Директно впръскване и варираща (мулти-порт)

 

Трансмисия XTRONIC вариаторна трансмисия с режим за ръчно

превключване

 

Динамични показатели 0-100 км/ч 6.3 сек. (AWD) / 6.7 сек. (FWD)

Максимална скорост 230 км/ч

 

Размери (мм.)

Дължина 4,693 мм. Височина 1,679 мм.

Широчина без огледала 1,903 мм. Междуосово разсояние 2,800 мм.

Клирънс (Пътен просвет) 218 мм.

 

Разход на гориво Предстои да бъде публикуван