,През лятото "Рено" отново се пребори неин модел да носи званието "Най-бърз автомобил" с предно предаване в света. Това стана, след като моделът "Меган R.S. 275 Трофи" успя да даде най-добро време на "Северната дъга" на пистата "Нюрбургринг" и да си върне първото място, което преди време принадлежеше на предишната версия на този автомобил, но му бе отнето от испанския "Сеат Леон Супра 280".

Времето, постигнато от френската машина, е без особено значение, но в "Рено" веднага пуснаха на пазара лимитирана серия на модела. Тя е на основата на фейслифта на стандартния "Меган", но ползва техническите решения и външния вид на новия рекордьор на "Северната дъга". Естествено, автомобилът, записал рекорда на "Нюрбургринг", е максимално олекотен, като от него са премахнати радиото и климатика, повечето от шумоизолиращите и изолационните материали, и му е поставен по-малък акумулатор.

Версията "Меган R.S. 275 Трофи", която "Рено" предлага в магазините, обаче си има всичко. Както личи и от името, мощността на нейния двигател вече е 275 к.с. (265 к.с. при предишния вариант). Максималният въртящ момент при мотора е 360 Нм, като е наличен в доста широк работен диапазон - от 3000 до 5000 об/мин. Въпреки впечатляващата мощност на агрегата неговият среден разход на гориво е 7.5 л/100 км, а нивото на вредни емисии СО2 е 174 г/км.

Машината е оборудвана с типичното за спортните автомобили на марката "Рено" шаси Cup, което разполага с диференциал с ограничено приплъзване. Изпускателната система, както и ауспуха, е от титан и е дело на компанията "Акрапович", която произвежда този компонент за най-големите автомобилни и мотоциклетни отбори в света. Тя е по-лека, като се характеризира и с доста впечатляващ звук, който определено ще се хареса на обичащите спортните коли фенове.

Производството на амортисьорите е поверено на друг сериозен играч в бранша - компанията "Олинс". Лимитираната версия на автомобила може да се поръча с предлагани като опция амортисьори със стоманени пружини. Те също често се използват в автомобилния спорт, като позволяват на шофьора сам да регулира настойките им. Освен с тях автомобилът разполага със специални 19-цолови джанти, обути с гуми "Бриджстоун".

Освен това хот-хечът е снабден и със системата R.S. Monitor 2.0. Тя се управлява чрез 7-инчов сензорен дисплей, като предлага на водачите огромна информация за автомобила. На екрана излизат данни за мощността, въртящия момент на двигателя, температурите на въздуха, маслото и водата, налягането в турбината и спирачките и редица други. Освен това водачът може сам да измерва ускорението на машината от място до достигане на определена скорост.

Всичко това вече е на пазара, при това на цена от 60 000 лв., с което сериозно превишава тази на конкурентите си. Французите обаче са категорични, че си струва. Още повече че към момента това е най-бързият автомобил с предно предаване.

*Снимка : Рено
*Източник : sega.bg