Ford обяви, че компанията е стартирала консултации със синдикалните си партньори, които имат за цел реструктурирането на част от бизнеса на марката в Европа и бързото подобряване на работата й на територията на контитента. Като основна цел, от гиганта са поставили предлагането на диференцирани пазарни предложения, с помощта на които да бъде постигната още по-силна връзка с потребителите и ще се отговори по възможно най-добрия начин на техните изисквания и очаквания.

В краткосрочен план, от Ford ще ускорят основните си дейности и ще намалят структурните разходи. Паралелно с това от компанията ще трансформират и продуктовото си портфолио, ще разширят предлагането и обемите в основните си и най-печаливши автомобилни предложения, а по-малко доходоносните ще бъдат значително подобрени или преустановени в зависимост от пазарното търсене.

От Ford анонсират интересни подробности относно бъдещото развитие на продуктовата си гама, като анонсират, че предложенията ще бъдат групирани в три бизнес групи- Търговски автомобили, Пътнически автомобили и Вносни автомобили. Всяка една от групите ще бъде ясно диференцирана и с отделна структура, което ще гарантира гъвкавост на управлението на фона на променящите се потребителски изисквания и очаквания.

От Ford споделят, че по отношение на пътническите си автомобили, компанията ще създаде по-таргетирано портфолио, с основен акцент върху качеството, високите технологии и удоволствието от управлението.

Всеки един нов модел след изцяло новия Focus ще получи и електрифицирана версия, като в зависимост от приложимостта и пазарното търсене, тя може да бъде самозаряден хибрид, зареждаем plug-in хибрид или изцяло електрическа.

По отношение на новата си група- Вносни автомобили, от Ford анонсират, че в нея ще бъдат включени важни международни за европейския пазар модели, в това число Mustang, Edge и още един, все още неназован, SUV модел. През 2020 година, в тази група ще бъде включен и изцяло новия функционален електромобил на марката, дизайнът на който е вдъхновен от Mustang.