Преди броени дни в изложбения център „Ърлс Корт“ в Лондон британският водещ производител на спортни и луксозни автомобили Jaguar показа новия си модел, наречен XE. Новият Jaguar XE е триобемен седан с 4 врати, но е създаден с мисъл за водача.

Той е със задно задвижване, което дава ново значение на концепцията за спортен седан, благодарение на своята усъвършенствана олекотена конструкция, аеродинамична форма, луксозен интериор и еталонно поведение на пътя. Моделът XE ще бъде пуснат в продажба през 2015 г., като флагман на гамата ще бъде спортната модификация XE S. Новият седан XE допълва гамата на Jaguar, като е разположен под моделите XF и XJ.

Новият Jaguar XE е първият модел, разработен по новата модулна автомобилна архитектура на Jaguar Land Rover, като от тук нататък той определя стандарта за динамика на шофиране в средния сегмент. Дългото междуосие и ниската позиция на сядане позволяват създаването на перфектни пропорции и аеродинамичен профил на спортно купе. Големите предни въздухозаборници, хромираните странични вентилационни отвори, дискретният заден спойлер и 20-цоловите ковани алуминиеви джанти на S-модела загатват за динамичния потенциал на

3,0-литровия компресорен бензинов двигател V6.

Купето на новия Jaguar XE предлага изключителни нива на комфорт и простор. Изящните материали и облицовки, комбинирани с традиционно майсторската изработка на Jaguar правят този интериор несравним в своя клас. XE е и най-олекотеният, здрав и аеродинамичен модел на Jaguar, произвеждан някога.

Той е и първият Jaguar, който е оборудван с електрически сервоусилвател на волана, настроен да осигури максимално пъргави реакции и усещане, но с по-нисък разход на енергия в сравнение с хидравличните системи. Новият XE е с шаси от високоякостен алуминий и ще се произвежда в завода на Jaguar марката в Солихъл в изцяло ново съоръжение, построено специално за целта, в което са инвестирани 1,5 милиарда лири. Този гъвкав и свръхмодерен производствен обект създава 1700 работни места във Великобритания.

Новият седан XE е разработен успоредно с новата модулна архитектура на Jaguar. Тази архитектура отключва възможности за изработка, които не съществуваха досега. Изваяните стилни линии на предния капак създават стегнат и мускулест облик. Повдигнатата средна линия допълва усещането за движение, а формата на задните четвърт панели черпи вдъхновение от спортния модел F-Type Coupe. В дизайна на новия Jaguar мигновено се разпознават емблематичните предни фарове J-Blade.

Хоризонталната линия пресичаща кръгче в задните фарове е въздействаща черта в стила, наследена от култовия E-Type. Британската марка Jaguar има богата история в производството на поразителни автомобили с ефективна аеродинамика. Новият XE продължава традицията на безкомпромисни форми и функционалност. Аеродинамичната му форма има

най-ниския коефициент на въздушно съпротивление

от всички модели на Jaguar досега от само 0,26. Това постижение е резултат от 1200 симулации с изчислителна динамика на флуидите и повече от 8 милиона часа процесорно време. „Нашата мисия беше да създадем един вълнуващ и динамичен дизайн, отразяващ ясно позиционирането на XE като автомобил за сериозни водачи. Изтеглените назад пропорции на купето създават усещането за движение, дори когато XE е неподвижен, коментира Ян Калъм, главен дизайнер на Jaguar.

Външният стил на Jaguar XE създава високи очаквания, които се оправдават многократно щом влезете вътре. Просторното купе обгръща пътниците на предните седалки с дълбока централна конзола, която създава усещане като в кокпит. Бутоните за управление в стила на гамата F-Type и стрелките, които изпълват докрай оборотомера и километража при включване на контакт, допълнително подчертават атрибутите на спортен седан. Пътниците на предните и задните седалки могат да се насладят на просторното място за главата и краката. В този аспект Jaguar XE доказва, че не е задължително елегантният и аеродинамичен стил, и широкото вътрешно пространство да се изключват взаимно.

Висококачествени тъкани, кожи с фина текстура и детайли като двоен ромбовиден шев с контрастен цвят придават на купето облик, сякаш е изработено по поръчка. Изборът на алуминий с черна гланцирана повърхност и модерни дървени фурнири повишава усещането за луксозна изработка. Околното осветление в диапазон до 10 цвята подсилва усещането за нещо специално.

Двигател на спортист под капака на седана

Двигателят V6 осигурява на Jaguar XE S ускорение от 0 до 100 км/ч само 4,9 секунди. За задвижването та новия Jaguar XE ще се предлага богата гама 4- и 6-цилиндрови изцяло алуминиеви бензинови и дизелови двигатели, които съчетават впечатляваща динамика, финес и са много икономични по отношение на разхода на гориво. Най-мощният двигател в гамата е 3,0-литровият компресорен двигател V6, който е същия от спортния роудстър Jaguar F-Type. Той е предназначен за клиенти, търсещи максимална динамика и вълнуваща ефективност от своя автомобил.

С чудовищната си мощност от 340 к.с. и огромния въртящ момент от 450 Нм, двигателят V6 осигурява на Jaguar XE S ускорение от 0 до 100 км/ч само 4,9 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч. Високооборотният агрегат е свързан с 8-степенна автоматична предавателна кутия с пера на волана за ръчно превключване на скоростите, която осигурява на шофьора моментален достъп до невероятните резерви от мощност на автомобила.

С мощния си бензинов двигател Jaguar XE S доставя неповторимо усещане на водачите и ги радва с възторжен звук от мотора, в перфектна комбинация с бързите реакции на педала на газта и финеса при управление. Системата за директно впръскване на горивото и напълно променливото газоразпределение оптимизират мощността и въртящия момент в целия диапазон – от празен ход чак до червената линия на оборотомера. Освен мощният бензинов турбомотор, новият Jaguar XE ще се предлага и с ново семейство двигатели Ingenium.

Те са преминали тестове в реални условия в продължение на над 3 милиона километра. Първите агрегати Ingenium, слезли от поточната линия, са 2,0-литровите 4-цилиндрови турбодизелови двигатели, съчетани с 6-степенна ръчна скоростна кутия. Те отговарят на стандарта Евро 6 и свеждат вредните емисии на СО2 до 99 г/км при дизеловия вариант с мощност 163 к.с. и 380 Нм максимален въртящ момент.

Дизеловият мотор предоставя и образцов разход на гориво от едва 3,14 л/100 км. По-нататък ще бъдат пуснати и по-мощни версии, съчетаващи изключителна икономия на гориво и още по-бързи реакции. Новите 2,0-литрови бензинови двигатели с турбокомпресор и с директно впръскване са мощни и рафинирани.

Те генерират силен въртящ момент при ниски обороти, което гарантира отлична стартова динамика и реакции за автомобил от среден клас. Агрегатите ще се съчетават с олекотена версия на 8-степенната автоматична трансмисия, използвана и в другите автомобили от гамата на Jaguar, която се управлява с помощта на уникалния въртящ се селектор за смяна на предавки. Трансмисиите се характеризират с много плавни и тихи смени на предавките. Дизеловите двигатели Ingenium на Jaguar XE позволяват пробег от 33 800 км или 2 години между две сервизни обслужвания.

Свързва шофьора и колата със света

Новата система InControl показва данните на 8-инчовия сензорен екран с ясен и интуитивен графичен интерфейс. В новия Jaguar XE е внедрена новата информационно-развлекателна система, наречена InControl, която предлага най-съвременните технологии за свързване на автомобила, шофьора и външния свят.

С нея се оперира чрез менюто на 8-инчовия сензорен екран с ясен и интуитивен графичен интерфейс. Достъпът до всички нива на системата става чрез гласови команди с обикновена реч, без да се налага водачът да обхожда менютата, за да може да не сваля очи от пътя. Навигационната система на InControl използва SD карта с памет и позволява лесно актуализиране на картографските данни.

Системата също така поддържа Bluetooth, възпроизвеждане на аудиофайлове и вход за USB устройства. Новият Jaguar ХЕ функционира като Wi-Fi точка за достъп, позволяваща свързване на множество устройства с интернет, като антената на автомобила осигурява възможно най-добрия сигнал. Функциите за дистанционно управление на системата InControl позволяват на потребителите на смартфони с IOS и Android да се свързват с автомобила от мястото, където се намират, и да управляват широк набор от неговите функции.

Те включват предварителна 7-дневна настройка на климатроника на Jaguar XE, заключване и отключване на вратите или стартиране на двигателя. Благодарение на приложенията InControl Apps потребителите получават лесен достъп до приложенията на смартфоните чрез сензорния екран на автомобила само с едно докосване на дисплея. За водачите, които искат просто да се отпуснат и да се насладят на музиката, новият Jaguar XE за първи път въвежда в сегмента превъзходната звукова технология Meridian. Уникалните алгоритми възпроизвеждат максимално добре звука и задават настройките на системата според акустиката на интериора.

Здрава и лека конструкция от алуминий

Изваяните стилни линии на предния капак и емблематичните предни фарове J-Blade създават стегнат и мускулест облик. Средната линия е леко повдигната, а формата на задните светлини е вдъхновена от спортния модел F-Type Coupe. Новият Jaguar XE разполага с най-усъвършенстваното шаси от всички автомобили в своя клас и ще наложи еталон в показателите за возия и управление.

Макар че повечето конкуренти използват предно окачване McPherson, екипът по динамика на автомобила на Jaguar настоя за превъзхождащата го конфигурация с двойни алуминиеви носачи. Задното окачване се състои от система, която обикновено се среща само в по-големите и по-скъпите автомобили и която осигурява идеални странични и надлъжни стойности на якост, необходими за прецизното управление и меката возия. Алуминият се използва широко, което олекотява максимално шасито.

В новия XE инженерите от Jaguar са внедрили за първи път в модел от марката електрическото сервоусилване на волана, което предлага невероятен потенциал за настройки и по-висока енергийна ефективност в сравнение с традиционните хидравлични системи. Въвеждането на електрическо сервоусилване предлага почти безкраен набор от възможности за фина настройка.

Новият XE е първият автомобил в света, който използва алуминиева сплав, изработена предимно от рециклирани материали. Бъдещите модели също ще използват тази сплав и този революционен пробив ще помогне на Jaguar да постигне целта си за използване на 75% рециклирани материали до 2020 г.

Моделът XE е възможно най-здрав и лек благодарение на изчерпателния анализ и използването на най-новите конструкторски методи в изработката на дизайна му. Оптималното ниво на защита се допълва от пакет съвременни системи в помощ на водача, предназначени да го подкрепят и да му помагат. XE е първият автомобил в света, оборудван с изцяло нова система, която действа като автопилот при ниска скорост и функционира между 3,6 км/ч и 30 км/ч, като контролира прецизно спирачната система и двигателя. Тя осигурява оптимално сцепление и при най-хлъзгавите пътни условия, без колата да занася и без да се налага водачът да натиска педалите.

Прожектирайки цветни изображения с висок контраст на предното стъкло, специалният лазерен дисплей осигурява на водача информация като скорост и навигационни инструкции с максимална яснота и минимална възможност за разсейване. Jaguar е един от първите производители в сегмента, който използва технология със стереокамера. Този свръхмодерен сензор представлява „очите” на автономната система за аварийно спиране на XE, осигурявайки много точни измервания на скоростта и разстоянието до обектите отпред.

Той може да задейства спирачките с пълна мощност, за да избегне или смекчи евентуален сблъсък. Стереокамерата извършва разпознаване на пътните знаци и предупреждава при напускане на пътната лента. XE предлага и системи като адаптивен автопилот, сензори, засичащи приближаващи автомобили, следене на мъртвите зони, полуавтоматично успоредно и перпендикулярно паркиране и предупреждение за водача за насрещен трафик.

Източник- в-к Монитор ,http://www.monitor.bg