Днес марката SEAT върви смело нагоре – ако за цялата 2016-а година тя реализира в Европа 348 138 машини, то само за първите осем месеца на тази година успя да пласира 310 000 автомобила (+13% спрямо същия период за миналата година). Итова е само началото ― кросърите Ateca и Arona още не са набрали обороти на пазара, най-вече заради недостиг на производствени мощности.

В плановете на марката фигурира пускането на шест-седем нови модела през следващите три години. Сред тях ще има два електрокара и четвъртото поколение на бестселъра на марката Seat Leon в новото си, четвърто поред поколение. По неофициални данни, идващият Seat Leon ще има и модификация с “мек” хибриден силов агрегат вклюващ мотор-генератор с акумулатор с малък капацитет. Налице ще е и версия FR с двулитров, 190к.с. турбомотор.

В Стария свят актуалното сега поколение се продава добре – от 2012-а до 2016-а година европейците купиха над половин милион автомобила - 508 565, а тази година Seat Leon по ниво на търсенето заема в класа си седмото място с реализациия от 77 927броя. Първите три места са за Volkswagen Golf (237 351), Opel Astra (132 688) и Skoda Octavia (118 697).

Сегашният модел ще остане в производство до края на следващата година, а през 2019-а ще бъде заменен от новото поколение. То също ще ползва модулната платформа MQB на концерна Volkswagen. Тя позволява два варианта на задвижване – само предно и пълно. Новият Leon ще изглежда още по-спортно, малко ще порасне на габарит по дължина и шиочина, но ще е по-нисък. Междуосието също ще добави между 5 и 10 мм, за да се осигури повече вътрешно пространство.

До 2021-а година се планира пускането на два електрокара – градският мъник e-Mii и модел на базата на концепта Volkswagen I.D. Последният ще е с габаритите на хечбека Leon, а запасът на енергия в акумулатора му ще стига за изминаването на минимум 400 км с едно зареждане.

Двигателите в гамата на Leon ще са по-малко на брой, но всички ще са или модернизирани или нови. Базовия моторще е еднолитров, трицилиндров TSI, смощности в диапазона 85−115 к.с. Следващият бензинов агрегат е турбочетворка с променлива геометрия на компресора, 1.5 TSI 130−150 к.с.

Турбодизелите също ще са два – базовият 115 к.с. 1.6 TDI и 150 к.с. 2.0 TDI. Кутиите – пет и шестстепенни механични и седемстепенна роботизирана със сдвоен съединител. След дебюта на стандартните модификации ще последват спортна и хибридна с възможност за зареждане от битовата елмрежа /plug-in/.

Вариантът Cupra R засега е само за хечбека Leon, но в 2018-а ще има такъв и за комбито. То ще получи още адаптивни амортисьори с оригинална настройка и четирибутално спирачни апарати Brembo.

Сегашният Leon крие още една, последна изненада – през следващата година ще предложи най-мощната си модификация, която ще е и такава за цялата гама на производителя. Става дума за комбито с пълно задвижване Leon ST Cupra R с преселективен DSG, изпускателна система на тунингара ABT, 20-цолови олекотени джанти и двулитров турбомотор с мощност 340 к.с.

SEAT BG /Autopress