Испанският автомобилен производител SEAT отчете рекордна за историята си продажбена година, като отчете реализацията на 517 600 нови коли или с 10.5% повече в сравнение с 2017-а. От компанията коментират също така, че продажбите й са се увеличили с повече от 60% в сравнение с 2012 година и е с около 3000 единици повече в сравнение с абсолютния исторически рекорд, отчетен през 2000 година.

От SEAT обръщат сериозно внимание върху пазарното представяне на изцяло новата си Arona през изминалата година, продажбите на която са достигнали ниво от 98 900 единици, отреждайки на малкия SUV третата позиция по продажби на марката.

Най-продаваната кола на SEAT през 2018 година е била Leon със 158 300 реализирани екземпляра, а Ibiza допринася с още 136 100. На четвърто място се подрежда Ateca със 78 200 единици.

Новосформираната марка Cupra отчита ръст в реализацията си от 40% до ниво от 14 300 единици.

"Продажбеният рекорд е атестация за успеха на нашата стратегия и на моделите в нашата продуктова офанзива, която стартирахме през 2016 година", коментира Лука де Мео, президент на SEAT. "Записахме двуцифрено процентно повишение за втора поредна година, което не се среща често в автомобилната индустрия".

Най-силно търсене на продуктите си SEAT отчита в Германия, където през 2018 година са били закупени 114 200 нейни коли (+11.8%). Испания се подрежда на второ място с ръст от 13.2% до 107 800 коли, а резултатът във Великобритания е на ниво от 62 900 единици (+12%).