Правителството даде старта на следващата схема - тол система, която се въвежда формално за да реши проблема с финансирането и поддържането на пътната мрежа. Вместо да имаме немската система, в която мрежата се изгражда и поддържа въз основа на данъците и таксите, включително акцизите, минаваме на тол система.

Това се прави защото правителството отказва да си взема дължимото от сферата на горивата, което на година стига до 1 милиард лева. За това сега изграждат система, която само първоначално ще струва 150 милиона лева, а след това ще гълта огромни средства - със сигурност стотици милиони за поддържане, т.е. не само ще увеличават вземанията от притежателите на МПС много над това което сега плащат, но и нетните оставащи приходи с които да поддържат мрежата със сигурност ще се окажат недостатъчни. И ще започнат да толират нови пътища - първокласна мрежа.

Нещо като Белене - първо строиш, след това мислиш.

Вместо с акзиците върху горивата /да ги повишат за сметка на свръхпечалбите на петролните компании/, сега отварят широко вратите пред гранд и масовата корупция - огромни договори за подизпълнение, за управление и развитие на системата, за пропускателни пунктове, допълнителна инфраструктура и т.н.

Това е огромна стратегическа грешка - избор на скъпоструваща и като изграждане и като поддържане система, която ще Ви натовари - защото освен винетките ще плащате и допълнителни такси. Само за да прикрият далаверата с акцизите при горивата. Попитайте ги - нямат никакви професионални проучвания за въздействие, за сценарии, за алтернативи. Трябвало им пари и затова действат "на сляпо".

Журналистите не питат трудните въпроси. И след това бедата дошла.

Autopress