Това е спортна кола и всяко нейно послание казва, че шофирането трябва да стане ваша работа и призвание. Отвътре има красив за очите и пръстите кокпит, всички повърхности са меки, графиките са чисти и четливи. Турбомоторът е суперкомпактен - неговите турбини са разположени, в средата на V с всмукателните тръби отстрани. Ричард ПардънСпортният дух на AMG и цялостното усърдие на Mercedes има както външност, така и душа. Когато говорите с инженерите от AMG за техния нов спортен автомобил, вие можете да им споменавате и други машини с V8 двигател под предния капак, докато лицето ви не посинее. Каквото и да кажете обаче за Jaguar F-Type R или пък за Corvette, както и за Aston V8 Vantage – а всеки от тях може да е конкурент, техните очи просто се плъзват по вас.

Така че дори не си помисляте да им споменете Nissan GT-R или дори Ferrari California. Да, пред тях вие можете да забравите за Гейдън, Детройт, Йокохама или Маранело. Защото за последните 4 години, потънали в работа върху новото си GT в щабквартирата си в Афтербах, хората от AMG бяха фиксирали мислите си само в една посока – точно на 20 километра на югозапад от тях е Цуфенхаузен, домът на Porsche 911. А тук няма по-важен мач от локалното дерби.

Признаха си, че са се готвели най-вече за битката с 911, защото не просто това е най-трудната работа, която е трябвало да свършат, но и най-съществената, ако искат да се докажат пред самите себе си. Хората от AMG смятат себе си за чисто спортна компания, като всяка тяхна артерия пулсира със състезателната тръпка. Само че за външния свят те са носители на прекалено много тежки обременености. GT е тяхното лекарство.

SLS беше почти правилното нещо, но той беше прекалено скъп за производство, за да се продава в по-големи количества и както винаги, скъпите коли си вървят със своите бръчки. Новото GT, което е почти наполовина по-евтино като начална цена, блясва пред очите на 911. То няма къде да се скрие, ако нещо му липсва. Ако го направят каквото трябва да е, те ще зарадват счетоводителите с печалби от него, но също така ще облекчат своите души. Повече никой няма да споменава AMG като производител на 2- и 3-тонни 7-местни SUV. Името ще се прилепи към източен и бърз двуместен роудстър. Много бърз! Базовото GT с по-малка мощност излиза на пазара следващата година, а първата версия на килима е това GT S. Това нещо ни дава 510 к.с. от напълно нов туинтурбо V8.

Времето за 0-100 км/ч е 3,8 секунди,

което резултира не само от много приятното съотношение мощност/тегло, но и от прекалено впечатляващо сцепление за една кола с предноразположен двигател и две задвижващи колела. Тъй като е Mercedes, неговата максимална скорост е електронно ограничена, но тъй като е AMG, неговият ограничител е настроен за забавните 310 км/ч. В подготовката за излизането на GT на пазара, AMG направи истинско усилие със звука на новия V8. Посланието внушава следното – той може да е турбиниран, но не е заглушен. Затова и отворих вратата – закрепена отпред на панти, запомнете, че вече не е гълуинг – и се вмъкнах в ниската широка кабина.

Бутонът за стартиране пулсираше в червено на централния тунел. Време е да сложим ръка върху всички твърдения за гръмотевичен звук и светлинни скорости. Това скача в живота и се спира на стегнато, остро боботене. Вие ангажирате монтираната отзад скоростна кутия DCT, като побутвате малък лост – повече нещо като голям превключвател. От лекото потръпване на каросерията разбирате, че вече командвате 8 цилиндъра с неустоима харизма.

Ах, да, тук има осезателна дупка под 3500 об/мин и червената линия е поставена на разочароващо умерените 7000 об/мин (но не и за инжекцион с директно впръскване на горивата и турбо). Между тези две крайности това нещо отговаря на педала на газта с бързи реакции и епична сила. И да, това звучи като един AMG-двигател. Върху основата на сочно 90-градусово бумтене се добавя и високият, рязък баритонов лай.

Старият двигател на SLS V8 можеше да произведе лая на цял кучкарник, докато този прави по-малко, но това със сигурност е достатъчно, за да си карате доволен с него. Бутонът със заглушена тръба ви дава избор на силата. Оставете го ненатиснат, ако искате да се движите тихомълком, и той ще минава, без да разтърсва прозорците на спалните по пътя си. Дори и в гръмкия режим вие няма да чувате пълноценния звук, защото това нещо е много бързо. На почти всякакъв път шансовете да задържите педала на газта натиснат до пода са малко и кратки. В повечето време не сте ангажиран с това на коя предавка сте включен. 7-степенната трансмисия е разположена зад линията на задния мост с електронен диференциал точно пред нея.

Всички реакции са бързи, но предвидими, и са вписани в топла прегръдка на успокоителни усещания – какво повече може да искате от вашата спортна кола? Тя ви казва къде са границите и ви приканва да ги побутнете и постепенно да ги отворите. Без да се нуждаете от свръхестествени умения. Вие можете да направите всичко това с ESP, включено на режим Sport, по-скоро, отколкото да го изключите и да тръгнете към смърт или слава.

Mercedes-AMG GT S

  • 4,0-литров V8-цилиндров бензинов двигател
  • 510 к.с. максимална мощност при 6250 об/мин
  • 650 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин
  • 3,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
  • 310 км/ч максимална скорост
  • 7-степенна автоматична скоростна кутия
  • 9,4 л на 100 км среден разход на гориво
  • 219 г/км емисии на СО2
  • 1570 кг тегло на автомобила
  • 110 495 паунда цена за Великобритания

Източник: BBC TopGear България