Японската компания Toyota демонстрира в Женева рестилизирания Avensis с каросерии седан и комби. Трябва да отбележим, че това е последното обновяване на модела преди да бъде спряно производството на автомобила през 2018 г. Компанията се отказва да пусне следващо поколение Avensis – моделите от пазарния сегмент D в Европа стават все по-малко популярни.Производството на обновената версия Avensis ще се осъществява в завода в Бърнастоун (Англия). Продажбите на автомобила в Европа ще започнат през лятото. Дизайнът на обновения Avensis е разработен в студио във Франция. Автомобилът е получил други брони и светодиодна оптика, променен капак на двигателя и нова радиаторна решетка. Освен това са достъпни по избор 17- и 18-инчови  алуминиеви джанти. Дължината на колата е увеличена с 40 милиметра.В салона на новия автомобил са монтирани седалки с алкантара, нова мултимедийна система с цветен дисплей. Инженерите от компанията са успели да подобрят значително нивото на шумоизолацията благодарение използването на нови материали.

Ако дизайнът е разработен във Франция, то техническата част е дело на център на компанията в Белгия. Двигателната гама на Avensis е получила два нови дизелови агрегата, отговарящи изцяло на изискваните на стандарта Евро 6. Автомобилът може да бъде оборудван с 1,6-литров мотор с мощност 110 конски сили. С този двигател до първите „сто” новият автомобил може да ускори за 11,4 секунди. Максималната скорост на колата е 180 километра в час. Освен това е достъпен 2,0-литров дизелов двигател, развиващ 141 конски сили. Първите 100 км/ч колата покрива за 9,5 секунди. Максималната скорост е 200 километра в час.Двигателната гама на бензиновите мотори остава без промени. Автомобилът предлага предишните двигатели с работен обем 1,6 (132 к.с.), 1,8 (147 к.с.) и 2,0 литра (152 конски сили). Междувременно задвижващите агрегати се били модернизирани с цел намаляване разход на гориво. В зависимост от мотора намаляването е от 0,4 до 0,8 л на 100 км.Освен рестилизирания Avensis компанията представя в Женева е обновената фамилия на Auris. Автомобилът е получил нова предна броня, светодиодна оптика и обновена радиаторна решетка. Освен това новият автомобил е оборудван с антена на покрива с вид на плавник на акула, както и 16- и 17-инчови джанти от леки сплави. Салонът на колата е получил допълнителна шумоизолация, 4,2-инчов TFT-дисплей, модифицирано арматурно табло и променени вентилационни отверстия.

Под капака на обновения Auris е монтиран е разработеният наскоро четирицилиндров 1,2-литров бензинов турбодвигател. Мощността на мотора възлиза на 114 к. с., а въртящият момент - 185 Нм. Задвижващият агрегат работи съвместно с шестстепенна механична предавателна кутия и система с предно предаване. До първите 100 км/ч новият модел ускорява за 10,1 секунди.В двигателната гама на автомобила влиза и 1,6-литров турбодизелов мотор с мощност 110 конски сили. Той сменя 2,0-литровия агрегат D-4D, с който беше оборудван предишната версия на автомобила. С новия дизел Auris ускорява първите „сто” за 10,5 секунди. Максималната скорост възлиза на 190 километра в част. Освен това е достъпен е обновен 1,4-литров двигател D-4D (89 к.с. и 205 Нм въртящ момент), който сега напълно отговаря на стандарта Евро 6 и притежава нов турбокомпресор и променено бутало. Тези промени водят да намаляване на триенето с 20%, а разходът на гориво е намален с 3,4%.

Източник:"Auto Motor und Sport"-ams.bg