Актуалната интерпретация на емблемата на марката съчетава стилови елементи от стартовата фаза на classic Mini с ориентирано към бъдещето, концентрирано върху най-важното излъчване – Най-новата глава в пъстрата история на логото на MINI ще може да бъде видяна от март 2018 година на предния капак, в задната част, в средата на волана и върху дистанционното управление на всички модели на MINI.

Актуалната интерпретация на емблемата на марката съчетава стилови елементи от стартовата фаза на classic Mini с ориентирано към бъдещето, концентрирано върху най-важното излъчване – Най-новата глава в пъстрата история на логото на MINI ще може да бъде видяна от март 2018 година на предния капак, в задната част, в средата на волана и върху дистанционното управление на всички модели на MINI.

В основата на новото идентичност на марката MINI са осъзнаването на традиционните ценности и усещането за насочените към бъдещето разработки. Тази философия се символизира и от визуалното излъчване на британската премиум марка, чиито решаващ елемент е логото MINI. Актуалната интерпретация на познатото по целия свят лого е с дизайнерски редуцирана, концентрирана върху най-важното визия. От март 2018 година то ще може да бъде видяно и върху актуалните модели на MINI.

Новото лого на MINI ползва триизмерното оформление, познато от възраждането на марката през 2001 година, и го поднася като „Flat Design“ с редуциран до основните графични елементи образ. Придържането към богатия на традиции основен мотив на крилато колело с изписано с главни букви име на марката в центъра осигурява висока разпознаваемост. Чрез целенасочения отказ от светлосенки и сиви тонове се създава много контрастно черно-бяло оформление, което отговаря на автентичната и ясна насоченост на новото излъчване на марката и което може да бъде използвано универсално благодарение на двуизмерното си изпълнение. Като означение на продукта новото лого ще намери своето място върху предния капак, в задната част, в средата на волана и върху дистанционното управление на всички модели на MINI.

С актуалното ново оформление стартира една нова глава в съдбовната история на логото на марката MINI. Особено силно впечатление прави сходството с въведеното през 90-те години на миналия век лого на classic Mini. Тогава името на марката също е било изписано в средата на кръг със стилизирани криле. Тази комбинация между символи на колела и криле произхожда още от първите години на classic Mini. Когато през 1959 година British Motor Corporation (BMC) въвежда на пазара Morris Mini-Minor заедно с идентичния като конструкция Austin Seven, първият модел носи логото на марката Morris. Тя изобразява червен вол и три сини вълни, които са символите на град Оксфорд, оградени с кръг с две стилизирани криле отляво и отдясно. Идентичният модел, който от 1962 година носи името Austin Mini, се разпознава по хексагоналното лого на радиаторната решетка, в което са вградени обозначението и герба на марката. Освен това Wolseley и Riley са другите две марки на BMC, които предлагат индивидуални варианти на революционния малък автомобил. Особено изискано оборудваните модели Wolseley Hornet и Riley Elf впечатляваха не само с модифицирания дизайн на каросерията и богатото оборудване, но и с индивидуалните емблеми на марките.

Множествената идентичност на classic Mini приключи едва през 1969 година. След това моделът се произвежда само в британския завод в Лонгбридж означението на модела Mini се превръща в име на марката. Успоредно с това classic Mini получава и ново лого. Мотивът е класически герб, чието абстрактно оформление няма никакво сходство с първоначалната символика. Така нареченият Mini Shield се ползва в множество варианти с продължение на десетилетия. Множество специални модели на classic Mini получават индивидуални лога, които обаче винаги са ориентирани към често използваната форма на герб.

С новия модел на Mini Cooper през 1990 година се променят и строгите принципи. Вместо това се припомнят традиционното оформление на логото и класическите спортни заслуги на classic Mini. Хромираното колело със стилизирани криле препраща логото на Morris Mini-Minor, но вместо вол и вълни върху белият фон вече се виждат червен надпис „MINI COOPER“ и зелен лавров венец. С модифициран фон и надпис „MINI“ този вариант се запазва до 1996 година и при другите модели, като белият надпис вече е върху зелен фон.

При подготовката на възраждането на марката, която днес принадлежи на BMW Group, само няколко години по-късно по нов начин са дефинирани не само идентичността, но и логото на MINI. Това включва последователна модернизация на логото, използвано за последен път при classic Mini. От премиерата си през ноември 2000 година модерното MINI впечатлява с висококачествено и триизмерно изпълнение на логото, при което надписът в бяло е на черен фон. Хромираното колело и стилизираните криле остават непроменени близо 15 години и се превръщат в световно известен символ за радостта от шофирането, индивидуалния стил и премиум качеството в един малък автомобил на 21-ви век. Новото изпълнение на логото на MINI е ясен израз на вече близо 60-годишните традиции на британската марка.