Още с първия си кабриолет на 3-та серия Е30 от 1986 г. германците от BMW извеждат удоволствието от шофирането под открито небе на ново, по-високо ниво. Съчетанието на красиви пропорции на кабриолет, усещането за пряко съприкосновение с природата, мощният 6-цилиндров двигател и директно управление застават в основите на всяко следващо поколение на 3-та серия кабриолет. Второто поколение на базата на модела Е36 се появи през 1993 г. и се отличаваше с по-загладени форми в сравнение с Е30.

Третото издание Е46 на „тройката” кабрио дебютира през 2000 г., като дизайнът стана още по-приятен, каросерията по-твърда, в окачването бяха внедрени алуминиеви детайли, а двигателите станаха още по-съвременни. През 2007 г. на пазара беше представена и четвъртата генерация на откритата „тройка” с индекс Е93.

Тя се различаваше от предшествениците си, тъй като за първи път получи твърд сгъваем покрив, а в салона се появи мултимедийната система iDrive. От страничната гледна точка кабриолетът изглежда много по-красив и симпатичен, отколкото предшественикът. От кабриолета на 4-та серия вее лекота и завършеност на образа. Твърдият сгъваем покрив се състои от три секции и се разгъва или прибира за 20 секунди при скорост до 18 км/ч.

Времето за „преобличане” е в рамките на очакваното, но някои кабриолети го правят при движение с по-висока скорост. Задната част е хармонична, бронята е украсена с хромирани накрайници на ауспусите, а стъпаловидната форма на светлините запазва приемствеността.

Освен с индивидуалния си дизайн BMW Серия 4 Cabriolet се отличава и с редица технически решения от 3-та серия. В сравнение със седана F30 има сериозни промени и в окачването. Така отпред са поставени специални торсионни скоби, които сега по-точно свързват предното окачване с каросерията, следите отпред и отзад са увеличени, което също доведе до преразглеждане на някои елементи, освен това пружините са станали по-къси, а настройките на амортисьорите са променени.

Топверсията от стандартните модели, без да броим BMW М4 Cabriolet, е 435i и се задвижва от редови турбиниран 6-цилиндров бензинов двигател с директно впръскване на горивото. Моторът развива максимална мощност от 306 к.с., а максималният въртящ момент от 400 Нм се достига още при 1200 оборота и остана непрекъснат до 5000 об/мин, което осигурява мощна тяга практически почти в целия работен режим на двигателя. Цялата тази сила се предава на задните колела посредством 8-степенната спортна автоматична скоростна кутия, при която предавките могат да се сменят и ръчно от лостчета на волана. Трансмисията работи със серийна автоматична система Старт/Стоп. В смесен цикъл на движение разходът е 7,5 л/100 км. Теглото на 4-ката кабриолет е с 225 кг повече от това на купето и достига 1825 кг, но е разпределено балансирано между осите 50:50

Динамиката на отворената каросерия не е засегната осезаемо и спринтът от място до 100 км/ч отнема 5,5 секунди, като изпреварванията на пътния трафик стават със съвършено същата лекота. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. При отворен покрив, ако поставите мрежата за защита от вятър и вдигнете стъклата, можете спокойно да пътувате със скорост 100 км/ч, докато вятърът леко гъделичка косите ви. Контролът и управлението са характерни за спортните модели на BMW.

Воланът е еталон за управление, а реакциите на движение са толкова точни, че колелата усещат и най-малките корекции. Освен версията 435i на пазара се предлагат и модификациите 420d с 4-цилиндров турбодизелов двигател със 184 к.с. и 428i с 4-цилиндров бензинов турбомотор с 245 к.с. Най-мощен е кабриолетът М4 със запас от 431 к.с. Независимо коя от версиите на BMW 4-та серия Cabriolet ще изберете, ще се наслаждавате на радостта от шофирането под открито небе, допълнена от впечатляващата динамика на управлението и уверения контрол на автомобила.
 
BMW 435i Cabriolet

  • 3,0-литров 6-цил. битурбо бензинов мотор,
  • 306 к.с. макс. мощност при 5800-6400 об/мин.,
  • 400 Нм въртящ момент при 1200-5000 об/мин,
  • 5,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч,
  • 250 км/ч максимална скорост,
  • 7,5 л на 100 км среден разход на гориво,
  • 176 г/км емисии на СО2,
  • 108 800 лева базова цена на модела,
  • 146 226 лева цена на тествания модел.

Ексклузивен интериор за четирима. Мястото за краката отзад също е значително увеличено. Важните уреди за управление са групирани около водача. Интериорът на BMW 4-та серия Cabriolet отразява неговата елегантна и ексклузивна външност. Изборът на материали и качеството на изработката подчертават луксозната атмосфера в салона, независимо дали е с елегантния силует при отворен покрив, или с динамичната линия на купе без средна колона при затворен покрив. Важните уреди за управление са групирани ергономично около водача и позволяват оптимален достъп до всички функции.

Металният сгъваем покрив е със значително подобрена шумоизолация благодарение на абсорбиращата тапицерия и пълна пригодност за зимни условия. Когато покривът е отворен и сгънат в багажника, включената в серийното оборудване функция за подпомагане на товаренето и разтоварването позволява по-лесен достъп до багажа.

По този начин се осигурява лесно товарене например на обемисти и големи пакети дори и при отворен покрив. Със сгънат покрив обемът на багажника е 220 л, а при разгънат достига 370 л. Ако сгънете облегалките на задните седалки, може да увеличите товарното пространство в салона. Ниската позиция на седене осигурява повече място над главите отпред и отзад, като мястото за краката отзад също е значително увеличено в сравнение с предишния модел. На втория ред наистина могат да пътешестват комфортно двама възрастни човека.
 
Източник: http://www.monitor.bg