Автосалонът в Гуанчжоу не влиза в списъка на топ-салоните в света и списъка на OICA. Независимо от това, заради бурното развитие на китайската автопромишленост и отдалечеността си през годината от сменящите се през година международни изложения в Пекин и Шанхай, той предлага доста нови и интересни неща.

Сред тях тази година е премиерата на компактния градски микроавтобус GAC iSPACE Zhaopin. Машинка е безпилотник и, както не е трудно да се досетим – електромобил. Тя е разработено от нулата – и платформата и техниката са напълно нетипично за китайско дело напълно собственни.

Разработката а е дело на холдинга Tencent, който стана първата азиатска компания, чиято капитализация надмина $500 милиарда. Това го вкарва в престижния клуб в който члленуват още Apple, Alphabet (Google), Amazon, Facebook и Microsoft. Като гигантски конгломерат, Tencent набляга върху интернет-услугите, но постоянно разширява сферите си на дейност. Автомобилният бизнес е една от тях – холдингът е главен инвеститор в марката Nio. Стратегически партньор за концепта iSpace е фирмата GAC.

Твърде вероятно е че iSpace няма да остане само име на модел, а ще се лансира и като нова марка. Обещава се, че серийното изпълнение на електрическия сити-кар ще излезе на пазара още през следващата година, а след това ще последва цяло семейство електромобили в различни пазарни сегменти. Производствота им ще прави GAC Motor, докато Tencent ще осигурява изкуствения интелект (AI in Car) и своите най-търсени услуги - WeChat и QQ.

Концептът има от дясната си страна само една нормална врата, а от лявата две както в кабинка на лифт. По идея, в режим на автопилот предните седалки заедно със задните ще могат да образуват двуместен креват. За да се оптимизира вътрешното пространство GAC iSPACE Zhaopin е построен по принципа на еднообемно купе. Традиционните органи на управление – воланът и педалите не са изхвърлени, защото явно се предвижда и човешко управление.

Autopress