Германският гигант Volkswagen пусна на пазара обновения вариант на малкия спортен модел Polo GTI. Горещият хечбек се задвижва от 1,8-литров бензинов турбодвигател с мощност 192 к.с., налични в интервала между 4200 и 6200 об/мин.

Стандартно моторът е комбиниран с 6-степенна механична скоростна кутия, с която максималният въртящ момент достига 320 Нм в диапазона между 1450-4200 об/мин. Като опция се предлага и 7-степенната автоматична трансмисия DSG с два съединителя, като с нея въртящият момент е 250 Нм при 1250-5300 об/мин.

Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 6,7 секунди, а максималната скорост е 236 км/ч. Окачването на Polo GTI е с 1 см по-ниско отпред и с 1,5 см отзад, а колелата са 17-цолови. Спирачките на автомобила са с 310-милиметрови дискове отпред и с диаметър 230 мм отзад. Новото поколение на Volkswagen Polo GTI ще предлага редица технологии за първи път, като повечето от тях са взети назаем от по-големия Golf GTI.

Моделът ще се оборудва с електромеханично кормилно управление с променливи характеристики, адаптивно окачване и електронно заключване на диференциала XDS+. Обновеното Polo GTI се различава по новите брони, радиаторна решетка и формата на фаровете, които вече могат да са изцяло светодиодни.

Отзад има спойлер на покрива, черен дифузьор и двоен накрайник на ауспуха. Volkswagen Polo GTI ще се предлага в 7 цвята - два варианта на бяло, два на черно, сребристо, червено и синьо. В салона прави впечатление карираната тапицерия, типична за моделите GTI.

Черната кожа по волана и скоростния лост е декорирана с червени шевове. Предните седалки са спортни. Моделът ще се предлага с пакет Sport Performance, който позволява само с едно натискане на бутон да се настроят спортно воланът, окачването, педалът на газта и реакциите на автоматичната скоростна кутия. Звукът на двигателя път става по-гърлен и засилва спортното усещане при управление.