Детската Евровизия и проблемът с привличането на децата и младежите като телевизионни зрители, бе темата, която БНТ постави на обсъждане в тазгодишното издание на медийния фестивал „Медиамикс“. Дискусионният панел бе модериран от генералния директор на БНТ Вяра Анкова, а участие в него взеха Йоана Левиева-Сойър – изпълнителен продуцент на Детска Евровизия 2015, Симеон Касабов – изпълнителен директор на БНТ, Ивелина Атанасова, собственик на Агенцията за стратегически маркетинг и бизнес развитие Newtrend Marketing и организатор на форума Digital KidZ.

Вяра Анкова представи новия детски сайт tvhlapeta.bnt.bg, който националната телевизия стартира на 1 юни. Чрез него БНТ пренася телевизионно съдържание онлайн. За пример тя посочи годишното финансиране на продукции за деца от BBC, което е 90 млн. паунда, а за сравнение у нас - бюджетът на БНТ в последните 6 години е намален с повече от 13 млн. лева. „За разлика от комерсиалните телевизии, БНТ непрекъснато е сравнявана с обществените европейски партньори. В изпълнение на обществената си мисия, телевизията трябва да е много по-отговорна към програмното си съдържание и развитие. Медията е единствената, която произвежда собствени телевизионни предавания, насочени към детската аудитория.“ – каза Вяра Анкова. Присъстващите гости в залата подкрепиха националната телевизия за подхода към децата и младежите като потребители на медийно съдържание и откроиха възпитателния и образователен характер на новия детски сайт. „Новото поколение вече ползва медийното съдържание на пет екрана“, поясни в презентацията си Ивелина Атанасова. Тя подчерта, че потребителите очакват от телевизията именно да възпитава и да изгражда ценности у подрастващите. „Затова решението на БНТ да обособи детското телевизионно съдържание в интерактивен портал за забавление и обучение отговаря напълно на световните тенденции.“ – коментира Ивелина Атанасова. В края на годината за БНТ предстои още едно предизвикателство за привличане на младата аудитория като домакин на Детската Евровизия. „За 13 години Детската Евровизия претърпя голямо развитие и вече е насочена не толкова строго към детската аудитория, а по-скоро към семейната в събота вечер, както и към най-трудната телевизионна аудитория – тази на младежите и тийнейджърите“- заяви изпълнителният продуцент на Детска Евровизия 2015 Йоана Левиева-Сойър. Тя поясни, че като програма шоуто дава възможност на БНТ да създаде оригинално съдържание и музика, което е шанс Европа да ни преоткрие като култура, история и начин на живот. Симеон Касабов повдигна темата за телевизионните и технологични предизвикателства на този формат и посочи детайлите за покриване на високите стандарти, които трябва да бъдат покрити.