Типичният потребител на Facebook отдавна не е тийнейджър или студент. Аудиторията на най-голямата социална мрежа в света остарява постепенно и неумолимо, а младите се прехвърлят в други сайтове, показват мащабни проучвания в САЩ. Към момента Facebook все още е най-популярната социална мрежа сред американците в напреднала възраст. Според допитване на социологическата компания Pew Research сред 2000 жители на САЩ над 18 години, 56% от акаунтите са на хора на възраст над 65 години. От пенсионерите 31 на сто имат страници във Facebook. Това е „базовата” социална мрежа, която е най-популярната сред потребителите, които ползват само една подобна интернет услуга. Тоест те разчитат на Facebook и нямат профили в Twitter, Instagram, Pinterest, LinkedIn и др., отбелязват аналитиците.

През последната година американците, ползващи социалната мрежа на Марк Зукърбърг, на практика не са се променили. Константни са и показателите по отделни демографски групи. Популярността на Facebook е нараснала само сред най-възрастните интернет потребители. В конкурентните социални мрежи нещата изглеждат друго яче. „Всички други регистрират значителен ръст през 2014-а в с сравнение с 2013 г. – е посочено в доклада. – Instagram не само увеличи потребителите си с 9 процента, но и регистрира ръст във всяка демографска група”.

Социалната мрежа за обмен на професионални контакти LinkedIn също набира все повече популярност сред онези демографски групи, за които е създадена – тоест висококвалифицирани специалисти и хора с висше образование. В същото време Twitter и Pinterest растат сред всички групи жители на САЩ. Въпреки застаряващата аудитория Facebook не страда от липса на трафик. Ролята му в живота на неговите потребители става все по-важна: по данни на Pew Research 70% от американците влизат в тази социална мрежа ежедневно, а 45% по няколко пъти на денонощие.

Facebook губи популярност само сред най-младите потребители на интернет – децата и тийнейджърите. Според изследване на аналитичната компания Frank N. Magid Associates през 2014 г. делът на американските младежи от 13 до 17 години, които активно ползват Facebook, е бил 88%. През 2013-а той е съставлявал 94%, а през 2012-а – 95%. ”Младежите харесват Twitter, защото в него няма толкова възрастни, няма толкова родители и няма толкова усложнения. Разбира се, децата не премахват профила си във Facebook, но прекарват там много по-малко време, отколкото в Twitter, Instagram или Tumblr”, обяснява изследователката Амандна Ленхарт Pew Research.

Източник: в-к Монитор