Поредно признание за мащаба и социалната си значимост получи кампанията „Купувам българско“ на БНТ 2. Инициативата в подкрепа на българските продукти и производители бе отличена с награда от експертите по връзки с обществеността и маркетинг на PR Priz 2015. Конкурсът ежегодно се организира от Българското дружество за връзки с обществеността. Призът за „Купувам българско“ е в категорията „PR проект на медия“, където кампанията се състезаваше със силни конкуренти, но успя да впечатли журито с реализацията и резултатите, които постигна само за малко повече от половин година. Оценяването на проектите в тазгодишните награди PR приз 2015 премина през два етапа – писмена презентация, и публично представяне пред жури, съставено от утвърдени експерти в областта на комуникациите. Тази година за престижните награди на PR приз се състезаваха 57 проекта в 14 категории.

„Много сме горди с тази награда, защото усилията на новините на БНТ 2 да призовем нашите зрители да избират българската стока пред чуждата, фирмите да произвеждат качествени продукти и институциите да помагат на българския бизнес, се оказват плодотворни“, каза Екатерина Генова, директор на „БНТ Свят и региони“. Наградата, която получи „Купувам българско“ от старта й през октомври миналата година, е трета поред. Досега БНТ 2 бе отличена с приза „Медия-пазител на традициите“, а в края на април тази година международно жури отличи социално отговорния проект на медията с голямата награда BAPRA Bright Awards за кампания, реализирана от вътрешен PR отдел. За половин година от старта си “Купувам българско” успя да обедини редица сектори в българското производство и мотивира потребителите да търсят и купуват стоките със стикера, гарантиращ качество и произход. Над 7 милиона продукти с логото на кампанията вече са продадени. В повече от 100 репортажа журналистите на БНТ 2 от София и регионалните центрове показаха проблемите на българските производители и сезираха институциите за промени, които биха могли да бъдат направени с цел поощряване на родното производство. С тази инициатива

обществената медия доказва смисъла на журналистиката като социално отговорна професия и утвърждава позицията на БНТ като обществено ангажирана медия в България. До момента към „Купувам българско“ се присъединиха Асоциацията на млекопреработвателите в България, Националната асоциация на млекопреработвателите, Сдружение „Национален браншови съюз на хлебарите и сладкарите”, Федерацията на хлебопроизводителите и сладкарите, Българската национална асоциация „Етерични масла, парфюмерия и козметика”, в които общо членуват над 200 компании, както и фирмата за екоторове „Екофол”. Кампанията подкрепиха и най-големият български производител на детски обувки у нас, както и фирмите от браншовата камара на дървообработващата и мебелната промишленост.