· Органичният ръст достига 3,6%, при реален вътрешен ръст (RIG) от 3,2% и ръст в цените в размер на 0,4%. Ръстът е подкрепен от добро представяне на Северна и Южна Америка, бизнеса с храни за домашни любимци с марката Purina и Nestlé Health Science.

· Международната търговия намалява продажбите със 7,9% поради продължителното поскъпване на швейцарския франк спрямо повечето валути. Изтеглянията на инвестиции имат отрицателно въздействие от 4,6%. В резултат на това, общите отчетени продажби намаляват с 8,9% до 84,3 милиарда швейцарски франка (2019 г.: 92,6 милиарда швейцарски франка).

· Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP/ОПОТД) достига 17,7%, което е с 10 базисни пункта нагоре на отчетна база и 20 базисни пункта нагоре в постоянна валута. Маржът на оперативната печалба от търговска дейност (ТОР/ОПТД) се увеличава с 210 базисни пункта до 16,9% на отчетна база.

· Основната печалба на акция се увеличава с 3,5% в постоянна валута и намалява с 4,5% на отчетна база до 4,21 швейцарски франка. Печалбата на акция остава непроменена на 4,30 швейцарски франка на отчетна база.

· Свободният паричен поток е 10,2 милиарда швейцарски франка.

· Възвръщаемостта на инвестирания капитал се увеличава с 240 базисни пункта до 14,7%.

· Съветът предлага увеличение на дивидентите с 5 сантима до 2,75 швейцарски франка на акция, отбелязвайки 26 последователни години с ръст на дивидентите. Общо 14,5 милиарда швейцарски франка са върнати на акционерите през 2020 г. чрез комбинация от дивиденти и обратно изкупуване на акции.

· Продължава напредъкът в управлението на портфолиото. Нестле продава бизнеса с фъстъчено мляко под марката Yinlu и консервите с оризова каша в Китай и се съгласява да продаде регионалните си марки изворна вода, дейността с пречистена вода и услугата за доставка на напитки в САЩ и Канада. Ротацията на портфолиото от 2017 г. понастоящем възлиза на около 18% от общите продажби през 2017 г.

· Прогноза за 2021 г.: Продължаващо нарастване на ръста на органичните продажби към среден едноцифрен темп. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност с продължаващо умерено подобрение. Очаква се увеличение на основната печалба на акция в постоянна валута и капиталовата ефективност.

· Средносрочна прогноза: Устойчив среден едноцифрен ръст на органичните продажби. Продължаващо умерено подобряване на маржа на оперативната печалба от основна търговска дейност. Продължаващо разумно разпределение на капитала и подобряване на капиталовата ефективност.

 

 

 

 

Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Нестле, коментира: „2020 г. бе година на трудности за толкова много хора, но аз съм вдъхновен от начина, по който тя сближи всички нас. Искам да благодаря на нашите служители и нашите партньори - от фермери до търговци на дребно - които работиха с нас, за да осигурят доставката на храни и напитки за общностите в световен мащаб.

В тази безпрецедентна среда, постигнахме трета поредна година на повишение на органичния ръст, рентабилността и възвръщаемостта на инвестирания капитал.

Глобалната пандемия не ни забави. Нашият опит в храненето, дигиталните възможности, децентрализираната структура и стремежът за иновации ни позволиха да се адаптираме бързо към променящото се поведение на потребителите и новите тенденции. Усъвършенствахме преустройството на портфолиото си, продължихме да изграждаме Nestlé Health Science в хранителен стожер и разширихме присъствието си в дейностите с пряка връзка с потребителите.

В същото време останахме фокусирани върху устойчивостта и очертахме пътя си към постигане на нетни нулеви емисии на парникови газове до 2050 г. Очаква се този планда подпомогне бъдещия растеж и да бъде неутрално за печалбите - ще генерира стойност за обществото и нашите акционери.

С оглед на 2021 г., очакваме продължаващо подобряване на органичния ръст, рентабилността и капиталовата ефективност в съответствие с нашия модел за създаване на стойност.“

Петър Стоилов, изпълнителен директор на Нестле България, сподели: „2020 бе година, повлияна от глобалната COVID-19 пандемия. Въпреки предизвикателствата, свързани със затрудненията на пазара за незабавна консумация и износа, Компанията ни достави ръстове в категориите, в които оперира на местния пазар, благодарение на мултикатегорийното си портфолио, широкия си дистрибутивен модел, нарастващата дигитализация, както и на високата мотивация на служителите ни, на които искам да изкажа сърдечни благодарности! Финансовото представяне на Нестле България е в синхрон с поставените цели.“